De Honda 0, het volgende elektrische model van de Japanse constructeur, maakte zijn debuut - weliswaar in camouflagepak - op de Grote Prijs Formule 1 van Japan met niemand minder dan Max Verstappen en Yuki Tsunoda (de F1-piloten van Red Bull-Honda) achter het stuur. Daarmee kregen we voor het eerst zijn definitieve koetswerk te zien, en een ding is zeker: hij is onmogelijk te verwarren met zijn rivalen!
Neem een Honda e, meng die met een Fisker Ocean en strooi er een beetje originaliteit overheen en je krijgt de Honda 0. Aan de voorkant heeft de grote SUV een gesloten neus, gekenmerkt door koplampen die 'pixels' combineren met meer traditionele koplampen die geïntegreerd zijn in een hol 'masker'. In profiel zijn de contrasterende glanzend zwarte wielkasten bedoeld om het silhouet te 'verslanken'. Een taak die bijna onmogelijk wordt gemaakt door de reusachtige C-stijl. De ontwerpers lijken een zijruit te zijn 'vergeten'. Tot slot valt de achterkant op door de perfect verticale afsnede en de royale achterruit, die vrij laag in de achterklep moet vallen. Deze afgeknotte lijnen aan het einde van een uitgestrekt dak moeten vooral de aerodynamica van het model verbeteren, die zo belangrijk is voor het stroomverbruik en dus de actieradius van dit volledig elektrische model.
Vergeleken met de conceptcar die tijdens de laatste CES-beurs in Las Vegas werd gepresenteerd, zijn de belangrijkste stylingelementen bewaard gebleven, maar hebben de proporties veel 'finesse' en balans verloren, wat suggereert dat het ontwerp van dit model op zijn minst controversieel zal zijn. Is dit een noodzakelijke stap voor Honda, dat wanhopig probeert uit de anonimiteit te komen in Europa?

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!