Samenvatting KGM Actyon Hybrid
- Aandrijflijn van de Torres Hybrid
- e-DHT-technologie van BYD-makelij
- Batterijpakket van 1,83 kWh
- CO2-uitstoot van 138 gram
- BMS-lanceringsprijs van 37.990 euro
Tot dusver kon je de 4,74 meter lange, wat op de Range Rover Velar lijkende KGM Action bestellen met een drukgevoede, desgewenst ook met vierwielaandrijving te combineren 1,5 liter-turbobenzine van 163 pk. Die wordt nu vervangen door een hybride versie die 204 pk op de been brengt, maar zich wel enkel laat combineren met voorwielaandrijving.
Hybride zonder stekker
Het hybride, door BYD ontwikkelde aandrijfgeheel is hetzelfde als dat van de KGM Torres Hybrid. Het combineert een 150 pk sterke 1,5 liter-benzinemotor met een in de transmissie geïntegreerde elektromodule van 130 kW, samen goed voor een systeemvermogen van 204 pk.

KGM heeft het over e-DHT-technologie, wat verwijst naar de werking van de aandrijving, want dit hybride systeem zonder stekker werkt zowel parallel als serieel. Afhankelijk van de omstandigheden fungeert de verbrandingsmotor dus ook als generator voor het batterijpakket van 1,83 kWh. Het gemiddeld normverbruik bedraagt 6,1 liter, het CO2-equivalent van 138 gram.
De KGM Acyton Hybrid maakt zijn Belgische debuut op het Autosalon van Brussel dat op zaterdag 10 januari 2026 de deuren opent voor het grote publiek. De hybride SUV krijgt een lanceringsprijs van 37.990 euro en komt met 10 jaar garantie (of 150.000 km).
