Samenvatting KGM Torres Hybrid (2025)
- Hybride technologie ontwikkeld door BYD
- Batterijpakket van 1,83 kWh
- CO2-uitstoot van 133 gram
- Reeds te bestellen: vanaf 36.990 euro
- Leveringen starten in september 2025
Invoerder Astara heeft het niet gemakkelijk om kopers te vinden voor de KGM Torres, die tot dusver aangeboden werd met een benzinemotor van 163 pk of als volledig elektrische en 207 pk sterke EVX. Misschien kan een hybride model voor een commerciële boost zorgen. Je kan die Dual-Tech Hybrid nu reeds bestellen (en dat vanaf 36.990 euro voor de instapversie Bronze), de eerste leveringen zijn gepland voor september 2025.

In samenwerking met BYD
Het in samenwerking met het Chinese BYD ontwikkelde aandrijfgeheel van de KGM Torres Hybrid combineert een 150 pk sterke 1,5 liter-benzinemotor met een in de transmissie geïntegreerde elektromodule van 130 kW, samen goed voor een systeemvermogen van 204 pk.

De Dual-Tech-benaming die KG Mobility hanteert, verwijst naar de werking van de aandrijving, want dit hybride systeem werkt zowel parallel als serieel. De verbrandingsmotor fungeert dus ook als generator voor het batterijpakket van 1,83 kWh. Verwacht geen wonderen, want de CO2-uitstoot bedraagt nog steeds 133 gram per kilometer.