Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Aspark Owl: 2012 pk

Geschreven door Sébastien Vanhouche op 13-11-2019

Na de conceptversie uit 2017 volgt nu de definitieve versie van Aspark Owl, een Japanse hypercar die meer dan 2000 pk sterk is en in minder dan 2 seconden van 0 naar 100 km/u accelereert.

De Aspark Owl is de eerste auto van deze Japanse fabrikant. Het concept stamt uit 2017, nu volgt de definitieve versie. De Owl is een elektrische hypercar die 4 motoren combineert met een lithium-ionbatterij van 64 kWh. Aspark belooft een piekvermogen van 2012 pk voor een totaalgewicht van 1.900 kg. De batterij zou het mogelijk maken om afstanden tot 450 kilometer af te leggen op een lading. De aangekondigde prestaties zijn indrukwekkend: 0 tot 100 km/u in 1,9 seconden, 0 tot 300 km/u in 10,6 seconden en een topsnelheid van 400 km/u.

2,9 miljoen euro

Deze hypercar heeft alles om te wedijveren met de tenoren die al op de markt zijn: van vlinderdeuren over koolstofvezel voor het chassis en het koetswerk tot een hydraulische ophanging. De Aspark Owl verandert van eigenaar voor het bescheiden bedrag van 2,9 miljoen euro. Er zullen 50 exemplaren worden geproduceerd in Italië en volgens Masanori Yoshida, de eigenaar van het merk, zijn er al 15 verkocht. En hij is niet van plan om daar te stoppen: "We zijn van plan om in de toekomst andere modellen te creëren, zowel kleinere als grotere dan de Owl. Maar volgens zijn baas zal Aspark geen SUV produceren: "Alleen hypercars, ik hou van hypercars! »

Nürburgring

De Aspark Owl zal niet alleen snel zijn in een rechte lijn, maar ook in de bochten. Volgens Masanori Yoshida wil het merk een "nieuw ronderecord" vestigen op de Nordschleife. Japanse ingenieurs zijn al aan het werk en hopen dat het Ringrecord tegen maart 2020 zal worden verbroken.  

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten