Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / 3 nieuwe Maserati’s, elk met een V8

Geschreven door Sébastien Vanhouche op 10-08-2020

Maserati stelt de nieuwe Trofeo-uitvoering voor van de Levante, die het gezelschap krijgt van een Ghibli en een Quattroporte. Ze worden allemaal aangedreven door een V8, wat een première is voor de Ghibli.

Nadat Maserati een paar dagen geleden de hybride Ghibli onthulde stelt het nu een reeks veel sportievere modellen voor. De Australische YouTube-ster Supercar Blondie met 4 miljoen abonnees mocht de nieuwe Trofeo-familie voorstellen. De Trofeo is de meest sportieve versie van de SUV Levante. Die wordt nu opgefrist en krijgt het gezelschap van twee andere modellen: de Ghibli en de Quattroporte.

V8 en achterwielaandrijving

Alle drie hebben ze dezelfde motor in de neus: een 3.8-V8 van 580 pk en 730 Nm aan koppel. Voor de huidige Ghibli-generatie is dat een première, want die had nog niet eerder recht op een V8. Het blok wordt gekoppeld aan een ZF-achttrapsautomaat die in de berlines enkel met de achterwielen is verbonden, terwijl de SUV een vierwielaandrijver is. Daarmee knalt de Levante in slechts 4,1 seconden naar de 100 km/u, terwijl de Ghibli daar 4,3 seconden voor nodig heeft en de Quattroporte 4,5 seconden.

Koolstofvezel en rood

De Trofeo-versies onderscheiden zich verder door een reeks uiterlijke details zoals een licht hertekende voorbumper, een koolstofvezel diffuser achteraan en nieuwe achterlichten. Verder krijgen het logo op de C-stijl en de drie ventilatieroostertjes in de voorvleugels een rode toets voor meer sportiviteit. In het interieur is het multimediasysteem gemoderniseerd. Prijzen of introductiedata voor deze ‘oldschool’ Maserati’s zijn nog niet gecommuniceerd.

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten