Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Aston Martin V8 Vantage S

Geschreven door Olivier Duquesne op 25-01-2011

Aston Martin heeft voor zijn Vantage S een opgevoerde 4.7-V8 ontwikkeld en een zevende versnelling toegevoegd aan zijn gerobotiseerde versnellingsbak. De uitlaat is herwerkt om een specifiek geluid te verspreiden.

De V8 Vantage S is een nieuwe variant van de 'kleine' Aston martin en is verkrijgbaar als coupé en als roadster. Zijn achtcilinder van 4.735 cc levert 436 pk (321 kW) en 490 Nm. Dat is respectievelijk 10 pk en 20 Nm meer dan de standaard V8 Vantage. Het blok is gekoppeld aan een gerobotiseerde Sportshift-versnellingsbak met zeven versnellingen, terwijl het standaardmodel er maar zes telt. Met een sportknop kan de schakelsnelheid worden opgevoerd en de gasrespons worden verscherpt.

De ingenieurs van Gaydon hebben verder gesleuteld aan de zangkwaliteiten van de V8. Een nieuwe einddemper en een andere opstelling van de dempingskleppen geven hem een unieke uitlaatklank. De Vantage S weegt 1.610 kilo als coupé en 1.690 kilo als Roadster, wat een winst van 30 kilo betekent. Uiterlijk doet hij denken aan de V12 Vantage. Hij krijgt een verlaagde voorbumper in koolstofvezel met een grotere luchtinlaat om de motor en de voorremmen beter te koelen. Verder zijn de diffusor achteraan en de kofferspoiler vergroot.

Ook het onderstel is onder handen genomen, met nieuwe veren en dempers, bredere achterbanden en een andere afstelling van de stuurbekrachtiging voor een directer gevoel. Verder heeft de Vantage S een andere ijking gekregen van zijn dynamische stabiliteitscontrole DSC. Hij kreeg grotere remmen vooraan, nieuwe remklauwen met zes zuigers, een noodremhulp en een wegrijhulp voor op hellingen. Rond de nieuwe negentienduimvelgen zijn speciaal ontwikkelde Bridgestone-banden gewikkeld.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten