Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Aston Martin Vantage GT8: onthuld

Geschreven door David Leclercq op 15-04-2016

Aston Martin heeft de Vantage GT8 onthuld, een model dat aangekondigd werd als de meest radicale sportwagen voor op de weg ooit. Er zullen maar 150 exemplaren van gemaakt worden.

Aston Martin heeft dus eindelijk zijn nieuwe monster onthuld: de Vantage GT8, een model dat de puristen moet aanspreken, want hij is voornamelijk geïnspireerd op de wagens uit de GTE, het wereldkampioenschap endurance. Natuurlijk heeft de GT8 ook nog wel wat weg van de GT12, die vorig jaar werd voorgesteld. We weten al dat de productie beperkt zal zijn tot 150 exemplaren en dat die verkocht zullen worden voor 165.000 Britse pond, ofwel zo’n 207.000 euro.

V8 en lichter

Terwijl de GT12 gebruikmaakt van een 6 liter grote V12, ziet de Vantage GT8 het uiteraard iets minder groot. Die laatste krijgt een 4,7 liter grote V8 in het vooronder, waarvan het vermogen er een tiental paardjes bij krijgt, ofwel 446 pk, die naar de achterste wielen gestuurd worden via een manuele versnellingsbak. 10 extra pk's is niet erg bijzonder, maar dan zouden we de inspanningen over het hoofd zien die Aston gedaan heeft om het gewicht van de sportieveling naar beneden te krijgen. Het model weegt immers 100 kilo minder dan de traditionele Vantage – ook al is dat nog 400 kilo meer dan competitie-GT8. Het gewichtsverlies is te danken aan een lichtere lithium-ionbatterij, een lichtere uitlaat, zijruiten van composietmateriaal en lichtere wielen, die voor een gewichtsbesparing van 8 kilo zorgen.

Aerodynamisch pack

Bovendien neemt de GT8 enkele aerodynamische elementen van de GT8 voor op circuit over, waardoor hij stabieler is bij hoge snelheden en ook meer downforce genereert. Bepaalde addenda blijven evenwel enkel beschikbaar als opties. Maar de specifieke voorspoiler, net als de grote achterspoiler, maken deel uit van de standaarduitrusting, aangezien ze bepalend zijn voor het evenwicht van de auto.

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten