Audi heeft het motorenpalet van zijn Q7 onder handen genomen. Bij de benzines maken de 3.6-V6 van 280 pk en de 4.2-V8 van 350 pk plaats voor een 3.0 TFSI met ofwel 272 pk ofwel 333 pk. De minst krachtige versie verbruikt officieel 10,7 l/100 km gemiddeld. Aan dieselzijde wordt de huidige drieliter afgelost door een nieuwe 3.0-V6, die 200 kilogram minder weegt. Die bestaat met twee vermogens: 204 of 240 pk (tegenover 211 of eveneens 240 pk voor de huidige). De 4.2 TDI van 340 pk blijft gewoon beschikbaar.
Beide drieliter-TDI's zijn voorzien van een stop-startsysteem en remenergierecuperatie. Op die manier slaagt de minst krachtige van de twee erin om een normgemiddelde neer te zetten van 7,2 l/100 km, wat neerkomt op 189 g/km CO2. Dar is een indrukwekkende 50 g/km minder dan wat de huidige 3.0 TDI laat optekenen. Voor deze motor belooft Audi een sprint naar 100 km/h in 9,1 seconden.
Tot slot zijn alle krachtbronnen voortaan gekoppeld aan een achttrapsautomaat in plaats van het vroegere zestrapsexemplaar. De vierwielaandrijving blijft van de partij.