Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

Schatten

Nieuwe modellen / Caterham Seven 170: 660 cc op 440 kilo!

Caterham gaat tegen de stroom in en maakt de opvolger van de 160 kleiner én lichter. De Caterham Seven 170 weegt amper 440 kilo en krijgt een 660 cc-driecilinder van Suzuki onder de motorkap.

Overzicht :

In totaal is de nieuwe Caterham Seven 170 maar liefst 105 mm smaller dan zijn voorganger, de 160, voor een nieuwe breedte van 1.470 mm. Daarmee zakt het gewicht naar amper 440 kilo, niet veel meer dan sommige motorfietsen!

Het motorblokje voorin is nog steeds de 660 cc grote driecilinder van Suzuki, met een piekvermogen van 84 pk en 116 Nm. Het vedergewicht van de Caterham Seven 170 zorgt voor een pk-gewichtsverhouding van 170 pk/ton (vandaar de naam), en dus best respectabele prestaties: 0 naar 100 km/u in 6,9 seconden en een topsnelheid van 180 km/u. 

Fiscaal voordelig

Het leuke is wel dat deze kleine Caterham beantwoordt aan de kei car-vereisten van Japan, waardoor het model er een fiscaal voordeel krijgt en sommige stadscentra met strenge regels in mag rijden. Maar ook in ons land hoef je niet veel af te staan aan de fiscus: dankzij zijn kleine motor en zijn CO2-uitstoot van amper 109 g/km betaal je amper 73,80 euro BIV en 62,15 euro verkeersbelasting op het moment van schrijven.

Straat of circuit

Dat lage gewicht betekent natuurlijk ook dat je quasi niets van uitrusting krijgt. Een manuele vijfbak is steeds aanwezig, verwarming is zelfs optioneel .Achteraan heb je zelfs trommelremmen; meer is er simpelweg niet nodig in zo'n pluimgewicht.

Je kan wel kiezen tussen twee versies: de 170S, de meer basic versie, gericht op straatgebruik met een voorruit en zijschermen en een lederen bekleding op de sportzetels. De 170R is dan weer meer geschikt voor circuitgebruik, met een sportophanging, racestoelen uit composietmateriaal, een vierpuntsgordel, een sperdifferentieel en een Momo-stuurwiel.

Vanaf 29.465 euro

Je kan je Caterham wel volledig samenstellen naar eigen smaak, met heel wat kleurtjes en strepen, maar je kan bijvoorbeeld ook de 170R een voorruit geven of de 170S uitrusten met het sperdifferentieel. Allemaal zaken die wel wat bijdragen aan de aankoopprijs, die met 29.465 euro exclusief btw niet mals is. Hem zelf bouwen zit er voor een Belgische wagen jammer genoeg ook niet in, tenzij je de kit via een tussenpersoon kan regelen.

Web Editor

Twitter: @yeelenm / Instagram: @yeelenm

NIEUWSBRIEF

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken