Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Scoops / Cupra Raval wordt de Spaanse, wat sportievere VW ID. Polo

Geschreven door Klaas Janssens op 07-09-2025

De elektrische VW ID. Polo heeft een Spaanse neef: de nieuwe, nog even onder camouflagetape schuilende Cupra Raval positioneert zich als als wat stoerder en iets sportiever.

Samenvatting Cupra Raval 

  • Elektrische SUV-broertje van VW ID. Cross en Skoda Epiq
  • 4,05 meter lang, wielbasis van 2,6 meter
  • Voorwielaangedreven EV-platform MEB+
  • Ook als 226 pk sterke VZ
  • Productie 2026

Bij Volkswagen komt een nieuw model zelden alleen. De op de IAA Mobility in München voorgestelde VW ID. Cross krijgt immers ook een variant bij  zowel Skoda (de Epiq) als Cupra (de Raval). De Spaanse constructeur toont een nog onder camouflagetape schuilende versie van zijn nieuwe instap-EV, die in de markt wordt gezet als het stoere, wat eigenzinnige en beduidend sportievere broertje van de technisch nauw verwante ID. Cross.

De 4,05 meter lange Cupra Raval bouwt op het voorwielaangedreven EV-platform MEB+, maar naar de specs van de elektromotor of het accupakket blijft het nog even raden. De Spaanse constructeur zegt wel dat zijn elektrische crossover sowieso op een met 1,5 centimeter verlaagd sportonderstel staat en dat er ook een extra sportieve Raval VZ in het vat zit, die 226 pk ontwikkelt, op 19-duimsvelgen staat en over een sperdifferentieel op de aangedreven voorwielen beschikt.

Het is dus wachten op de definitieve productieversie van de Cupra Raval, die in de loop van 2026 klaar zou moeten zijn.

Hoofdredacteur AutoGids

Instagram: @kjanssens_pro

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten