Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Ferrari 458 Italia

Geschreven door Olivier Duquesne op 27-08-2009

Ferrari heeft meer foto's vrijgegeven van de 458 Italia, waarop onder andere het interieur met zijn merkwaardige ergonomie te zien is.

Het grootste deel van de bedieningsknoppen in de 458 Italia werd verplaatst. De belangrijkste toetsen zijn op het stuurwiel gemonteerd. De rest is te vinden op twee stengels aan beide kanten van het dashboard. Ook het instrumentenbord werd herwerkt. Zo is er geen hendel voor de richtingaanwijzers of ruitenwissers, want die worden bediend met stuurwielknoppen. Op de achterkant van de stuurvelg zitten de toetsen waarmee de radio wordt bediend. De schakelhendels van hun kant werden groter.

De instellingen voor de adaptieve schokdemping zitten nu vlakbij de startknop. De manettino is goed zichtbaar rechts op het stuurwiel. Daarmee kan het VDA (Vehicle Dynamics Assistance) in drie standen worden geregeld. De rechtse stengel dient voor het Bluetooth, de infotainment, de navigatie, de achteruitrijcamera en de digitale kilometerteller. Links bedien je de snelheidsregelaar, de boorcomputer en het linkse scherm van het instrumentenbord. Verder kent de 458 Italia drie basisprogramma's: Warm-Up (alle vloeistoffen zijn nog te koud), Go (alles is op ideale temperatuur) en Over (sommige onderdelen moeten afkoelen).

Achter de stoelen van deze extreem gestroomlijnde coupé ligt een 4,5 liter grote V8 die 570 pk ontwikkelt bij 9.000 o/m. Het koppel bedraagt 540 Nm bij 6.000 o/m. Dankzij directe injectie en een relatief laag leeggewicht van 1.380 kilo is het verbruik met 13,7 l/100 km binnen aanvaardbare proporties gebleven. Voor een sportwagen die 325 km/h haalt en in slechts 3,4 seconden naar 100 km snelt, is dat zeer redelijk. De gerobotiseerde zevenbak met dubbele koppeling van de California is eveneens van de partij.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten