Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Genesis: de officiële G90, maar niet voor Europa

Geschreven door David Leclercq op 09-12-2015

Hyundai onthulde in Korea het eerste model van zijn nieuwe luxemerk Genesis. Het gaat om de topklasseberline G90, die bij ons helaas niet op de markt zal worden gebracht.

We kunnen maar beter meteen met de deur in huis vallen: Hyundai, of eigenlijk Genesis, het nieuwe luxemerk van de Koreaanse groep, is niet van plan om de G90 op de markt te brengen in Europa. Het model zal echter wel verkocht worden in Korea, de Verenigde Staten, China, Rusland en het Midden-Oosten. We willen het er toch even over hebben, want dit model zal de komende maanden wel snel voor nakomelingen zorgen, en die zullen dan wel bij ons verkocht worden.

Klassieke stijl, hoogtechnologische inhoud

We kregen de G90 al te zien op spyshots en uiteraard vertoont het officieel onthulde model dezelfde elegante, maar ook klassieke lijnen. Belangrijker zijn uiteraard de ingebouwde technologieën van de G90 en die zijn echt de moeite waard, want ze moeten in niets onderdoen voor de Duitse of Engelse sterren binnen deze categorie. De G90 zal zelfs een autonoom rijsysteem voorstellen voor op de snelweg. Deze uitrusting zal echter enkel leverbaar zijn op de Koreaanse markt, waar de infrastructuur uitgerust is om met het voertuig te communiceren. Ook enkel op de Koreaanse markt zal het model kunnen beschikken over de stoelen met Smart Posture Caring (SPC), die zich automatisch aanpassen aan de morfologie van de inzittende.

Vierwielaandrijving

Ook wat het chassis betreft, werd geen half werk geleverd. Als optie biedt de G90 een vierwielaandrijving, wat met name nuttig kan zijn om Amerikaanse klanten over de streep te trekken. Daarnaast vernamen we ook dat de auto ontwikkelingstesten heeft uitgevoerd op de Nürburgring voor een echt doeltreffend rijgedrag en een optimale reactietijd. Op technisch vlak vinden we zowel voor- als achteraan een meerarmige as, terwijl de ophanging uiteraard gestuurd en pneumatisch is. Wat krachtbronnen betreft, wordt de Genesis enkel aangeboden met nobele motoren – lees: in V – namelijk een V6 van 3,3 liter (370 pk), een V6 van 3,8 liter (315 pk) en een V8 GDI van 5 liter (425 pk). We gaan er trouwens vanuit dat Genesis op termijn ook een hybrideversie zal voorstellen.

Een scherm van … 12,3 duim

De instrumenten lijken nog niet te worden weergegeven op een tft-scherm, maar de gebruikersinterface wel, die gebruikmaakt van een scherm van maar liefst 12,3 duim om de vitale functies te controleren, maar ook om het navigatiesysteem, de radio, je muziek en je internetapplicaties te beheren. Als bonus kan het systeem uitgebreid worden met een hifisysteem van Lexicon. Uiteraard kan elke inzittende dankzij het WiFi-punt surfen met zijn eigen smartphone.

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten