Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / GimsSwiss – Porsche 911 GT3 RS 2018: racemonster

Verwachte lancering : 18-03-2018

Geschreven door David Leclercq op 21-02-2018

Porsche komt met een nieuwe 911 GT3 Rennsport, die qua prestaties en ongefilterd raceplezier nog een pak verder gaat dan zijn voorgangers.

Zoals verwacht bundelt de nieuwe 911 GT3 RS alle expertise van Porsche rond het bouwen van een racewagen voor de openbare weg. De RS gaat uiteraard nog een pak verder dan de GT3, met een motor die tot 520 pk is opgevoerd, een geoptimaliseerd chassis en een stroomlijnkit uit de racerij.

Monsterspoiler

De stroomlijn van de GT3 RS bepaalt uiteraard zijn design. Je kan onmogelijk naast de gigantische achterspoiler in koolstofvezel kijken, die uiteraard verstelbaar is in functie van het circuit dat je wil bedwingen. Qua gewicht slankt de GT3 RS af dankzij koolstofvezel kuipstoeltjes en door een paar zaken te schrappen, zoals de traditionele binnenklinken, die zijn vervangen door treklussen.

20 pk extra

De atmosferische 4.0-zescilinderboxer van de GT3 krijgt er nog 20 pk bij. Hij trekt voortaan door tot 9.000 o/m en presteert nog beter, met een sprint van 0 naar 100 km/h in 3,2 seconden. Dat is 0,2 seconden sneller dan de GT3 PDK (3,4 seconden) en 0,7 seconden sneller dan de manuele versie van die laatste. De topsnelheid ligt op 320 km/h. Na de onlangs voorgestelde GT2 RS is de GT3 RS de tweede straatlegale Porsche zonder silent-blocs. Die zijn vervangen door bolvormige articulatiepunten of Unibal-lagers. De bedoeling daarvan is om elke inertie uit te schakelen en een machine te bekomen die echt één wordt met zijn bestuurder.

Racerecepten

Het chassis onderging een specifieke afstelling en kiest voor nieuwe, ultraperformante banden in de maat 325/30 R21 achteraan. Vierwielsturing is standaard, net zoals het 100 procent variabel sperdifferentieel dat wordt gemonteerd in alle modellen met de PDK-versnellingsbak, die zelf trouwens is herwerkt. De GT3 RS is trouwens enkel verkrijgbaar met deze overbrenging. De handbak blijft het voorrecht van de ‘gewone’ GT3. Als optie biedt Porsche de packs Clubsport en Weissach, die nog heel wat carbon elementen met zich meebrengen. De nieuwe Porsche 911 GT3 RS is vanaf april verkrijgbaar en kost in Duitsland 195.137 euro.

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten