Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Infiniti EX37

Geschreven door Olivier Duquesne op 26-02-2008

De commerciële start van Infiniti, het luxemerk van Nissan, gebeurt op het salon van Genève. Daar zal de Japanse constructeur zijn nieuwe EX37 voorstellen.

De Crossover EX37 heeft genoeg troeven in huis om de liefhebbers van krachtige en verfijnde SUV's tevreden te stellen. Onder de motorkap vinden we een 3.7-V6 van 310 pk en 350 Nm gekoppeld aan een automatische versnellingsbak met zeven overbrengingen. De Japanse ingenieurs hebben hun best gedaan om het aandrijfgeheel voldoende laag en zo ver mogelijk achterin de SUV te plaatsen om het zwaartepunt te verlagen. Dat zou moeten volstaan om de vierwielaandrijver een dynamisch rijgedrag te geven waarbij de meerderheid van het koppel naar de achterwielen wordt gestuurd. Deze Infiniti onderscheidt zich ook door de technologie waar hij mee kan uitpakken. Zo heeft hij een systeem met verschillende camera's die de omtrek van de auto in beeld brengen tijdens het manoeuvreren. Daarnaast kan de EX37 ook de nieuwe antikraslak van Nissan krijgen. Deze lak op basis van hars veegt krassen uit wanneer de auto in de zon staat.


Meer details

De VQ37-motor is uitgerust met een V-VEL-distributie met variabele lifthoogte en openingstijd voor de 24 kleppen. Dat systeem drukt het verbruik en heeft een gunstige invloed op de prestaties. Deze technologie doet het zonder smoorklep om de luchtinlaat te controleren. De openingstijd en de lifthoogte van de inlaatkleppen worden berekend op basis van de druk op het gaspedaal. De automatische versnellingsbak met zeven trappen van haar kant werd afgesteld om het koppel optimaal te benutten. Niettemin zijn er drie sturingsprogramma's in functie van het rijgedrag van de bestuurder en van de rijomstandigheden.

De EX37 is een vierwielaandrijver. De permanente ?intelligente? ATTESA-E-TS-aandrijving (Advanced Total Engineering System for All Electronic Torque Split) verdeelt het vermogen over de twee assen via een centrale actieve koppeling. De hoofdbrok gaat echter naar de achtertrein die tot honderd procent van het koppel kan krijgen terwijl de voortrein nooit meer dan de helft ervan toebedeeld krijgt. De elektromechanische koppeloverdracht zou volgens Infiniti geen afbreuk doen aan de sportieve rijsensaties. De Crossover kan trouwens ook rekenen op het gebruik van aluminium om het gewicht naar beneden te halen en daarnaast zijn er nog het chassis en de lage en achterwaartse opstelling van de motor die het sportieve aspect een handje helpen.

Infiniti speelt ook voor het comfort en de boordsystemen de kaart van de spitstechnologie. Een handenvrijsleutel, Bluetooth, een snelheidsregelaar, parkeerhulp en een antikraslak zijn standaard. De achterstoelen klappen elektrisch neer en het geluidssysteem komt van Bose. Er staan nog andere opties op de lijst zoals de Around View Mirror. Dit systeem houdt met kleine camera's vooraan, achteraan en op de flanken een oogje in het zeil tijdens manoeuvres. Op de optielijst vinden we ook nog een adaptieve verlichting en het ICC-systeem dat met behulp van een radar ongevallen kan vermijden door de wagen af te remmen.


België en Frankrijk behoren tot de eerste Europese landen waar Infiniti voet aan wal zet met de opening van de eerste showrooms in de tweede helft van 2008.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten