Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Infiniti QX50: eerste motor met variabele compressieverhouding

Geschreven door David Leclercq op 27-11-2017

De nieuwe compacte SUV van Infiniti, de QX50, is onthuld in de aanloop naar het salon van Los Angeles. Het is de eerste seriegebouwde auto ter wereld met een motor met variabele compressieverhouding of VC-T.

De nieuwe Infiniti QX50 beleeft zijn debuut op het salon van Los Angeles, dat over een paar dagen de deuren opent. De compacte premium-SUV brengt een opmerkelijke technologische vooruitgang met zich mee: hij heeft de eerste motor met variabele compressieverhouding, een technologie waar Nissan-Infiniti 20 jaar aan heeft gewerkt. In de praktijk kan de compressieverhouding in de verbrandingskamer variëren van 8 tot 14 : 1, waardoor de motor gewilliger en schoner werkt. Alle technische uitleg over deze nieuwe motor vind je hier.

280 pk

De VC-T ontwikkelt hier 280 pk, maar biedt vooral een 35 procent groter rendement dan de V6 uit de vorige QX50. Hij laat de compacte SUV van 0 naar 96 km/h (60 mph) optrekken in 6,3 seconden.

Ruimer

De QX50 is verder ruimer dan zijn voorganger. Hij biedt een koffer van 895 liter, die met neergeklapte achterbank zelfs 1.048 liter slikt. Alle mogelijke rijhulpsystemen zijn van de partij, met onder meer het Pro Pilot Assist dat we al kennen van de nieuwe Nissan Leaf.

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten