Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Het autosalon vanuit uw salon- De keuze is snel gemaakt!

Het autosalon vanuit uw salon- De keuze is snel gemaakt!

Ontdekken

Nieuwe modellen / Karma GS-6: meer voor minder

Karma, het bedrijf dat nog steeds verder werkt aan de oude Fisker Karma, heeft de GS-6 voorgesteld. Het is een veel goedkopere versie van de Revero die ook nog eens sneller is en verder elektrisch kan rijden!

Overzicht :

De basis van de Karma GS-6 is nog steeds dezelfde, die komt van de oude Fisker Karma, de semi-elektrische luxeberline die de concurrentie leek aan te gaan met de Tesla Model S. Dat liep niet goed af voor Fisker, maar de auto leeft dus nog verder in een geëvolueerde vorm. De GS-6 is bijna identiek aan de Revero, maar hij is wel een stuk goedkoper: de Revero kost minstens 130.000 dollar, deze GS-6 'slechts' 83.900 dollar in zijn basisversie. Enkel het dak met zonnepanelen lijkt niet aanwezig op de GS-6, voor de rest heb je een snellere auto in de plaats, die ook nog eens langer teert op zijn batterijen. De Revero zou later terugkomen als krachtiger model om het prijsverschil te rechtvaardigen.

129 + 450 km

Onder de motorkap zit een BMW-driecilinder van 1,5 liter die enkel als range extender dient om het accupakket van 28 kWh bij te laden, of in hoge nood rechtstreeks zijn elektrische energie aan de elektromotoren te leveren. Die laatsten zijn twee keer 200 kW sterk (in totaal 544 pk) en drijven de achterwielen aan. Snel zal de GS-6 wel zijn, maar Karma heeft het niet zo voor cijfertjes. Het is belangrijker dat de auto snel aanvoelt dan dat hij binnen x aantal seconden de 100 km/u aantikt. De elektrische range kennen we wel, die bedraagt maximaal 80 mijl (129 km). Vervolgens moet de benzinemotor bijspringen, met een totaal rijbereik van 360 mijl (579 km) voor ook de benzinetank volledig leeg is. 

Verder krijgt de elektronica aan boord een grondige update met het gebruikelijke arsenaal aan rijhulpsystemen (ADAS), inclusief adaptieve cruise control en een rijstrookassistent. Aan boord kan je ook verschillende rijmodi instellen (Stealth, Sustain en Sport) en is er zelfs een Track Mode die alle cijfertjes toont op het centrale scherm. We vermoeden dat dit niet de ideale auto is voor op het circuit, maar als je toch die keuze maakt, heb je onder meer de bandentemperatuur en de g-krachten tot je beschikking.

GSe-6

Tenslotte komt Karma nog met een interessant nieuwtje: de GS-6 zal in de loop van dit jaar nog een volledig elektrische versie krijgen met de naam GSe-6. Die zal op de markt komen vanaf 79.900 dollar (goedkoper dan de GS-6!) en een rijbereik tot 480 km bieden. De GS-6 komt ook naar België en zal ingevoerd worden door Karma Belgium in Lint. Belgische prijzen volgen dus nog.

Web Editor

Twitter: @yeelenm / Instagram: @yeelenm

NIEUWSBRIEF

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken