Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Zoveel kost de Kia EV4

Verwachte lancering : 22-07-2025

Geschreven door Thibault Jacques op 22-07-2025

Het elektrische gamma van Kia blijft groeien, want daar is nu de EV4. Het is te zeggen, de middenklasser is in aantocht. In afwachting van zijn komt, stuurt Kia alvast de prijzen vooruit. Waardoor we dus weten dat we vanaf oktober 2025 minstens 40.000 euro veil zullen moeten hebben voor de EV4.

Samengevat:

  • Vanafprijs: 38.890 euro
  • Batterijen van 58,3 en 81,4 kWh
  • Keuze tussen Fastback of vijfdeurs
  • Verwachte lancering in de Benelux: vierde kwartaal van 2025

De 100% elektrische familie van Kia – die al bestaat de Niro EV, EV3, EV5, EV6 en EV9 – wordt binnenkort uitgebreid met een gloednieuw model: de EV4. Deze compacte C-segmenter staat op het modulaire E-GMP-platform en is verkrijgbaar met twee batterijgroottes: een standaardversie van 58,3 kWh met een WLTP-rijbereik tot 456 kilometer (in Fastback-configuratie), en een grotere accu van 81,4 kWh goed voor maximaal 625 kilometer.

Vijfdeurs of Fastback

De Kia EV4 komt in twee smaken: een traditionele vijfdeurs en een gestroomlijnde Fastback. Die laatste, gebouwd in Zuid-Korea, heeft dankzij zijn betere aerodynamica een iets groter rijbereik en biedt ook meer kofferruimte (490 liter).

De vijfdeursversie is iets compacter, met een bagageruimte van 435 liter, al scoort die dan weer op vlak van gezinsvriendelijkheid en gebruiksgemak. Opvallend: dit wordt de eerste volledig elektrische Kia die in Europa van de band rolt – in de fabriek van Zilina, Slovakije.

Snelladen en slimme technologie

De laadtijden werden geoptimaliseerd: de grote batterij gaat van 10 naar 80% in slechts 31 minuten, de standaardversie doet daar amper 29 minuten over. Optioneel zijn ook V2L (vehicle-to-load) en V2G (vehicle-to-grid) beschikbaar, waarmee je externe apparaten kunt voeden of energie terug het net op kunt sturen.

Gerichte aanval op het C-segment

Met de EV4 richt Kia zich rechtstreeks op het Europese C-segment, goed voor zo’n 15% van de markt. De strategie is helder en geïnspireerd op de structuur van de EV3-reeks:

  • Business (enkel beschikbaar voor de vijfdeurs EV4)

  • Business Plus (minimumniveau voor de Fastback)

  • GT Line (uitsluitend in combinatie met de grote batterij van 81,4 kWh)

Let wel: een warmtepomp is niet standaard inbegrepen. Die is pas voorzien vanaf de Business Plus-uitvoering.

De standaarduitrusting is royaal: automatische airco met twee zones, uitgebreide rijhulpsystemen, moderne interface en een spraakbediening gevoed door een generatieve AI (die via over-the-air updates blijft evolueren) worden af fabriek geleverd.

Nu al te bestellen, leveringen eind 2025

Zowel de vijfdeurs EV4 als de Fastback zijn inmiddels bestelbaar in België en Luxemburg. De officiële lancering staat gepland voor september 2025, met de eerste leveringen voorzien in het laatste kwartaal van dat jaar.

Zoals gezegd, betaal je voor de vijdeurs in zijn basis-Business-versie met de kleine batterij 38.890 euro. Diezelfde aankledingslijn met de grote batterij kost 43.990 euro. De allerduurste EV4 is opnieuw de GT Line die vertrekt vanaf 52.190 euro. 

Voor de Fastback dok je altijd net iets meer. De Business Plus (de gewone Business wordt hier niet aangeboden) kost minstens 45.890 euro (voor de 58,3 kWh-batterij). Ga je voor het 81,4 kWh-pakket dan wordt dat 50.990 euro terwijl de GT Line (die dus altijd komt met de 81,4 kWh-batterij) je 53.790 euro armer maakt.

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten