Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Lexus IS

Geschreven door Olivier Duquesne op 27-08-2010

Het Lexus IS-gamma werd opgefrist met een facelift. Alle motoren worden bovendien zuiniger. Het F-sportpack biedt de mogelijkheid de stijlkenmerken van de IS-F over te nemen.

Zowel het interieur als het exterieur van de Lexus IS zijn licht aangepast. Zo is het radiatorrooster hertekend, net zoals de voorbumper. De luchthapper in de neus is herwerkt om de koellucht beter naar de remmen te kanaliseren. De achterzijde is optisch aangepast en de IS 250 krijgt sportiever ogende uitlaatsierstukken mee. De coupé-cabriolet IS 250 C heeft standaard xenon-koplampen en leddagrijlichten. De berlines en coupé-cabriolet staan op nieuwe 17- en 18-duimvelgen. Verschillende interieurdetails zijn herwerkt. Zo is de metaalafwerking opgewardeerd om de IS recht te geven op het “premium” etiket.

De grootste wijzigingen zijn onder de motorkap te vinden. Het dieselaanbod wordt verdubbeld door de toevoeging van de IS 200d met 150 pk (110 kW) die is afgeleid van de 2.2 met 177 pk. De IS 250 haalt nog steeds 208 pk uit zijn 2.5-V6. Zijn zestrapsautomaat is echter geoptimaliseerd. Alle versies verbruiken trouwens iets minder dan voor de facelift, en dat geldt ook voor de coupé-cabrioversie IS 250 C.

Het F-sportpack geeft de IS diesel en de 250 de look van de sportieve IS-F, met specifieke velgen, bumpers en spoilers. De IS 250 heeft met dit pakket bovendien recht op een sportonderstel en een adaptieve stuurbekrachtiging. Wat de echte IS-F betreft, blijft de 5.0 V8 met 423 pk (300 kW) gekoppeld aan een automatische achtbak. De aanpassingen hebben betrekking op de stoelen, het stuurwiel en het instrumentencluster, dat werd hertekend om beter afleesbaar te zijn en een schakelindicator heeft die start bij 5000 o/min.

Web Editor - Specialist Advice

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten