Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / McLaren P1 krijgt hybride aandrijflijn

Geschreven door Olivier Duquesne op 21-02-2013

McLaren heeft de specificaties vrijgegeven van zijn supersportwagen P1. Het wordt een plug-in hybride, die een biturbo-V8 koppelt aan een elektromotor. Samen leveren ze meer dan 900 pk.

916 pk, dat wordt het piekvermogen van de McLaren P1. Dat heeft hij te danken aan een plug-in hybride oplossing die een 737 pk sterke 3.8-V8 met twee turbo's combineert met een elektromotor van 179 pk. Het maximale koppel komt uit op 900 Nm. Deze aandrijflijn met elektrische 'boostfunctie' is rechtstreeks afgeleid van de IPAS-technologie (Instant Power Assist System) dat in de Formule 1 wordt gebruikt. Het IPAS wordt geactiveerd via een knop op het stuurwiel, net zoals het DRS (Drag Reduction System), dat de luchtweerstand beperkt door de spoiler in te klappen. De elektromotor is in de V8 geïntegreerd. Ze zijn samen gekoppeld aan een gerobotiseerde zevenbak met dubbele koppeling. De batterij weegt 96 kilo en zit achter de stoelen. Ze kan voldoende stroom opslaan om de P1 zo'n 10 kilometer elektrisch te laten rijden. Ze wordt opgeladen door remenergie te recupereren, maar kan ook aan de stekker worden gehangen, waar twee uur herlaadtijd volstaat.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten