Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Mercedes-AMG GLE 63 en 63 S Coupé: mild hybride

Geschreven door Olivier Duquesne op 19-02-2020

Een nieuwe variant bij Mercedes komt nooit alleen, waardoor de GLE Coupé nu ook de sportiefste AMG-varianten krijgt: de 63 en 63 S 4Matic+. De drukgeladen 4.0 V8 wordt geholpen door een starter-generator op 48 V.

De Mercedes-AMG GLE 63 en 63 S Coupé krijgen ook de EQ Boost-behandeling dankzij een elektrisch systeem op 48 V dat de milieu-impact een beetje beperkt (al verbruiken ze nog steeds 11,5 l/100 km) en een kleine bonus van 22 pk en 250 Nm kan geven bij het vertrekken en hernemen. Maar verder zitten er geen revoluties onder de kap, want we vinden er nog steeds een 4.0 biturbo-V8 met cilinderuitschakeling onder gedeeltelijke belasting. Voor de 63 ontwikkelt hij 571 pk en 750 Nm, de 63 S heeft 612 pk en 850 Nm.

280 km/u

De SUV-coupé krijgt ook de 4Matic+-vierwielaandrijving en een AMG SpeedShift TCT 9G-automaat met 9 versnellingen. Om de mastodont tot stilstand te brengen heeft AMG remschijven van 400 mm vooraan en 370 mm achteraan gemonteerd. En om op koers te blijven hebben de GLE Coupé’s recht op luchtvering en een antirolstabilisatie. De 0 tot 100 km/u is achter de rug in 4 seconden voor de 63 en in 3,8 tellen voor de 63 S, terwijl die laatste ook doorstoomt tot 280 km/u waar de 63 blijft steken op 250 km/u.

Web Editor - Specialist Advice

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten