Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Mercedes-AMG S 65 Cabriolet: opera in open lucht

Geschreven door Jean-François Christiaens op 11-01-2016

De cabrioversie van de S-Klasse had nog geen topversie. Die is er nu met de AMG S 65. Twaalf overenthousiaste cilinders voor een onvergetelijke opera in open lucht?

De timing is perfect: de eerste leveringen van de AMG S 65 Cabriolet zijn voorzien net voor het begin van de zomer, in mei. Hoewel we ons, met zijn verwarmde armleuningen, verwarmde hoofdsteunen en geoptimaliseerde stroomlijn, afvragen wat ons zou tegenhouden om ook in de winter te genieten van de brommende V12 van de AMG S 65 Cabriolet.

630 pk, 1000 Nm!

Op zijn beurt geniet de cabrioafgeleide van het vlaggenschip van de S-Reeks dus van de Mercedes-V12. Een motor die nog steeds met de hand gemaakt wordt, maar die van nu af aan het licht ziet in de nieuwe AMG-motorenfabriek van Mannheim en niet meer op de historische site van Affalterbach. Zijn technische gegevens bevestigen zijn goede gezondheid: 630 pk van 4.800 tot 5.200 o/min en bovenal een koppel om u tegen te zeggen, met name 1.000 Nm, vanaf 2.300 o/min. Een ‘comfortabele’ reserve waarmee de 175 extra kilo’s ten opzichte van de AMG S 65 Coupé zonder probleem voortgestuwd kunnen worden, zonder een effect te hebben op de prestaties. De cabrio spurt van 0 naar 100 km/h in amper 4,1 seconden. De topsnelheid, die beperkt is tot 250 km/h, zou tot 300 km/h opgedreven kunnen worden met een specifiek pack, dat aangepaste banden omvat. In de catalogus vinden we ook optionele koolstofceramische remmen terug.

Aandrijving

In tegenstelling tot de AMG S 65 Coupé, die met zijn 4Matic-vierwielaandrijving van de ene naar de andere bocht springt, zal de AMG S 65 Cabriolet enkel rekenen op zijn achterwielen om de onstuimige V12 in bedwang te houden. Deze onstuimigheid wordt doorgegeven door de AMG Speedshift Plus 7 G-Tronic-automaat die drie modi aanbiedt: Eco, Sport en Manueel. Voor de cijferliefhebbers hebben we er nog eentje: 17 seconden. Dat is de tijd die nodig is om zijn dak, in stof met drie lagen, op te bergen in de ruimte onder het kofferdeksel. En dus een concerto in open lucht te bieden aan vier personen in een van de snelste concertzalen ter wereld.

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten