Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Mercedes CLA Shooting Brake: op jacht

Verwachte lancering : 01-09-2019

Geschreven door Olivier Duquesne op 05-03-2019

De Mercedes CLA Shooting Brake is terug. De jachtbreak volgt op de nieuwe generatie CLA. Hij is een beetje langer, breder en lager. Dat weerhoudt er hem niet van zijn allure te behouden.

Mercedes heeft de nieuwe generatie CLA Shooting Brake voorgesteld op Genève. De jachtbreak heeft zijn sterk gewaardeerde lijn behouden. Maar ook al blijft de look trouw aan de eerste generatie, toch evolueren de proporties. Zo heeft Mercedes de CLA Shooting Brake met 48 mm verlengd. Hij meet nu 4688 mm. De wielbasis is nu 30 mm langer. Hij wint nog meer centimeters in de breedte als we geen rekening houden met de achteruitkijkspiegels: 1830 mm (+53 mm). Inclusief spiegels vermindert de breedte met 33 mm om net onder de 2 m te blijven (1999 mm). De hoogte verliest 2 mm om op 1442 mm vast te liggen, terwijl de hoofdruimte met 9 mm toenam! De nieuwe afmetingen bieden meer ruimte voor inzittenden en hun bagage (505 l, +10 l).

MBUX

Net als de CLA en de rest van het recente Mercedes-gamma krijgt de Shooting Brake de nieuwste ontwikkelingen van mens-machinecommunicatie met het MBUX-systeem. Hij beschikt over stemherkenning (‘Hey Mercedes’) maar ook over gebarenbediening. De artificiële intelligentie van het systeem herkent ook de stem van de bestuurder en kan dus een gesprek tussen inzittenden onderscheiden van spraakcommando’s. De aanpasbare displays zijn natuurlijk ook aanwezig en er is optioneel ook een head-updisplay in kleur en een augmented reality-navigatie. En om zen te blijven is er het Energizing-pakket om de cockpit te transformeren in een wellnesscentrum.

Motoren

Mercedes heeft het aanbod van motoren nog niet bekendgemaakt, maar het merk belooft een “breed scala aan benzine- en dieselmotoren”, met voor- of vierwielaandrijving en manuele versnellingsbakken of robotbakken met dubbele koppeling. Daarentegen zal de topmotorisering een 2.0 viercilinder zijn op benzine met directe injectie van 225 pk en 350 Nm. Deze CLA 250 zal worden gekoppeld met een 7G-DCT-versnellingsbak met dubbele koppeling om de voorwielen aan te drijven. De constructeur geeft een (voorlopig) verbruik van 6,2-6,5 l/100 km volgens de gecorreleerde WLTP-cyclus. Dat zou overeenkomen met een CO2-uitstoot van 143-149 g/km. Alle details komen nog tussen nu en de marktgang in september.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten