Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Mercedes E-Klasse Cabriolet

Geschreven door Olivier Duquesne op 15-12-2009

Mercedes zet zijn E-Klasse Cabriolet in de markt als een cabrio voor alle seizoenen. Ondanks zijn stoffen kap weet hij zijn passagiers onder alle omstandigheden te verwennen.

De Mercedes E-Klasse Cabriolet, die wordt onthuld op het autosalon van Dubai en in maart 2010 op de markt komt, is niet gezwicht voor de harde wegklapdaken. Hij houdt het dus bij een stoffen kap - maar dan wel een van 23,5 millimeter dik - om zijn inzittenden tegen de weersomstandigheden te beschermen. Vanaf de minste zonnestraal kan je echter in alle comfort open rijden dankzij de vindingen Airscarf en Aircap, die beschermen tegen luchtwervelingen en koude. En bovendien kunnen ze allebei worden ingeschakeld met een druk op de knop, zonder dat je moet uitstappen of de passagiers van de achterbank moet thuislaten.

Het Aircap bestaat uit een klein windnetje tussen de hoofdsteunen van de achterbank gecombineerd met een uitklapbaar net bovenop de voorruitkader, dat uitklapt na een druk op de knop (tot 160 km/h). Het is dus niet nodig om je schouder te ontwrichten om Aircap te activeren zoals bij een klassiek windnet. Het systeem houdt niet alleen luchtwervelingen uit het interieur weg, maar creëert ook een warme luchtstroom. En als bonus blijven de twee achterste zitplaatsen gewoon bruikbaar. Daarnaast heeft het merk ook zijn Airscarf gemonteerd, een “sjaal van warme lucht” die we al kennen uit de SLK en SL. Deze halsverwarming is geïnstalleerd in de rugleuning van de voorstoelen. Nieuw in de E-Klasse Cabriolet is dat de blaasmonden van het systeem naar boven of beneden kunnen worden gericht.

Bij echt slecht weer kunnen de passagiers natuurlijk nog altijd dekking zoeken onder de kap. Die gaat volledig automatisch open of dicht in 20 seconden en kan bij snelheden tot 40 km/h worden geactiveerd. In geopende toestand vouwt het dak weg in een compartiment achter de achterbank. Wanneer het dicht is, kan de wand van dit compartiment worden weggeklapt, waarna 90 extra liter bagageruimte vrijkomt, zodat de kofferinhoud groeit tot 390 liter. Een skiluik is standaard, net zoals de automatisch opspringende rolbeugels van 35 millimeter die achter de hoofdsteunen verborgen zitten.

Met een Cx van 0,28 mag de E-Klasse Cabriolet gerust gestroomlijnd worden genoemd. Mercedes biedt een breed motorenpalet aan, dat is overgenomen van de E-Klasse berline en Coupé. Voor dieselaars zijn er de 250 CDI en 350 CDI (304 pk en 231 pk ofte 150 en 170 kW). Het benzineaanbod bestaat uit de E 250 CGI van 204 pk (150 kW), de E 350 CGI met 292 pk (215 kW) en de E 500 met 388 pk (285 kW).

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten