Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Mercedes S 63 AMG en 65 AMG

Geschreven door Olivier Duquesne op 22-04-2009

Nadat de Mercedes S-Klasse onlangs een facelift kreeg, volgen nu ook de ultieme versies: de potente S 63 AMG en S 65 AMG.

Mercedes brengt van de onlangs gefacelifte S-Klasse nu ook de sportieve topversies uit: de S 63 AMG en S 65 AMG (waarbij die laatste enkel met de lange wielbasis bestaat) sprinten dankzij de motor van de gelijknamige SL-varianten in minder dan 5 seconden naar 100 km/h. De S 63 AMG heeft daarvoor met zijn 6,2-liter-V8 van 525 pk en 630 Nm maar 4,6 seconden nodig, de lange S 65 AMG doet met zijn zesliter-V12-biturbo van 612 pk en 1.000 Nm nog twee tienden beter (4,4 seconden). De topsnelheid is elektronisch begrensd op 250 km/h. De V8 van de S 63 AMG is gekoppeld aan de Speedshift-zeventrapsautomaat; de V12 van de S 65 AMG houdt het bij de Speedshift met vijf verhoudingen.

Deze AMG-varianten verschillen van de andere S-Klasses door hun agressievere radiatorrooster, aangepaste koplampen, nieuwe bumpers voor- en achteraan, nieuwe buitenspiegels, specifieke uitlaten, ledlichten voor- en achteraan en specifieke negentienduimvelgen. Daarnaast hebben ze ook recht op een AMG-sportophanging. Binnenin heerst pure luxe, met een natuurlederen stoelbekleding, een analoge AMG-klok en de Racetimer-chronometer. Tot slot nemen deze versies ook het hele technologie- en veiligheidsarsenaal over van de nieuwe S-Klasse, zoals de Attention Assist (die nagaat of de bestuurder niet indommelt), de Active Body Control met stabilisatiefunctie voor zijwind, de Lane Keeping Assist (rijstrookassistent) of het Torque Vectoring Brake, dat inwerkt op het achterwiel aan de binnenkant van de bocht.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten