Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Nieuwe motoren voor de BMW 5-Reeks

Geschreven door Olivier Duquesne op 10-10-2011

De BMW 5-Reeks krijgt een vernieuwd motorgamma. Zo wordt de 520d zuiniger dankzij de EfficientDynamics Edition, terwijl aan benzinezijde de 520i wordt gelanceerd. Verder werden nog andere motoren herwerkt.

Het motorgamma van de BMW 5-Reeks berline en Touring evolueert. Globaal gezien werden alle motoren aangepast met het oog op een lagere uitstoot. Zo biedt de Mücnhense constructeur nu een berline 520d EfficientDynamics Edition met een CO2-uitstoot van 119 g/km, wat overeenkomt met een gemengd normverbruik van 4,5 liter diesel per 100 kilometer. Deze viercilinder met TwinPower-turbo levert 184 pk maar om de BIV te drukken is in België een 163 pk-versie beschikbaar. Om minder te verstoken dan de gewone 520d heeft deze versie een langere achterbrug en specifieke 'aerodynamische' velgen.

Aan benzinezijde introduceert BMW als nieuwe instapversie de 520i, een tweeliter van 184 pk met een CO2-uitstoot van 155 g/km (156 voor de breakversie) in combinatie met de achttrapsautomaat en 163 g/km met de manuele zesbak. De rijmodus Eco Pro, die ontwikkeld werd om zuinig te rijden en de motor zoveel mogelijk in lage toeren houdt, zal terug te vinden zijn in de 520d, 520i, 525d, 528i, 530d, 535d en 535i. Bovendien neemt het vermogen van de 530d en 535d met 13 pk toe, tot respectievelijk 258 en 313 pk. De 550 met zijn V8 van 407 pk is nu ook verkrijgbaar als breakversie Touring. Bovendien kunnen ook meer motorversies worden gecombineerd met vierwielaandrijving.

Aan de optielijst van de 5-Reeks voegt BMW de mogelijkheid toe om de koffer te openen door met je voet onder de achterbumper te zwaaien, een innovatie die we kennen van de Volkswagen Passat. De head-updisplay krijgt nieuwe kleurtjes en de verkeersborden worden beter weergegeven. Ten slotte kan het nachtzichtsysteem Night Vision, dat voetgangers herkent, indien nodig een waarschuwinggssignaal sturen.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten