Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / BMW M2 CS: nu eindelijk officieel

Geschreven door Yeelen Möller op 06-11-2019

Na heel wat lekken heeft BMW nu ook officieel het doek gehaald van de M2 CS, de overtreffende trap in de M2-familie. Maar het wordt geen goedkoop speelgoed.

De BMW M2 CS is de krachtigste M2 van allemaal, met 450 pk en 550 Nm, een bonus van 40 paarden tegenover de M2 Competition. De sprint van 0 tot 100 km/u is dan ook al achter de rug in amper 4 seconden. Schakel je op de ouderwetse manier met drie pedalen, dan komen daar nog twee tienden bij. Dat is telkens 0,2 seconden sneller dan de M2 Competition. De topsnelheid van de M2 CS is begrensd op 280 km/u dankzij het standaard meegeleverde M Driver’s Package.

(Niet) op dieet

Herkennen doe je de BMW M2 CS aan zijn andere motorkap, voorsplitter, spiegelkappen, dak, kofferspoiler en diffusor. Die zijn namelijk allemaal uit carbon opgetrokken, wat in het geval van de motorkap 50% van het gewicht scheelt en alles samen voor meer downforce zorgt. Ook binnenin is er heel wat koolstofvezel en alcantara te vinden, de middenconsole is zelfs 50% lichter dan in de M2 Competition. Lichtere 19” velgen (9 kilo vooraan, 10 kilo achteraan) maken het dieet af. Al is het totaalgewicht van de M2 CS identiek aan dat van de Competition door de extra hardware aan boord.

Ophanging en remmen

De M2 CS leent nog wat spullen van de M4 om het rijgedrag naar een hoger niveau te tillen. De adaptieve M-ophanging geeft je de keuze tussen Comfort, Sport en Sport+, met de dempers telkens een tandje straffer. Ook de sportzetels met verlicht M2-logo komen uit de M4. Verder krijgt de M2 CS standaard M Sport-remmen mee met 400/380 mm grote schijven (voor/achter) en remklauwen met 6/4 zuigers. Optioneel kan je kiezen voor koolstofkeramische remmen met een betere warmtegeleiding en een langere levensduur.

Met een Belgische prijs van 96.500 euro mag je voor de M2 CS ongeveer 30.000 euro meer aftikken dan voor een Competition bij de dealer om er eentje te pakken te krijgen. Daar moet je trouwens snel voor zijn, want het merendeel van de 131 exemplaren voor de Belux heeft al een eigenaar gevonden.

Web Editor

Twitter: @yeelenm / Instagram: @yeelenm

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten