Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Opel Astra

Geschreven door Olivier Duquesne op 13-05-2009

De nieuwe Opel Astra pakt uit met nieuwe technologieën, zoals het Opel Eye, dat verkeersborden leest. Een verlengde wielbasis komt het weggedrag en de binnenruimte ten goede.

De sinds de tweede wereldoorlog tiende generatie van het C-segmentmodel van Opel (Kadett en Astra) zal half september aan het publiek worden voorgesteld tijdens het salon van Frankfurt. Ondanks de crisis waarin moederhuis GM zich op dit moment bevindt, geeft Opel nu echter al de foto's van de vierde Astra-generatie vrij. Die pakt uit met een hoogtechnologisch karakter en heeft een wielbasis die 71 millimeter langer is dan die van zijn voorganger, waardoor deze auto van 4,42 meter meer interieurruimte zou moeten kunnen garanderen. De ingenieurs van Opel hebben in samenwerking met het designteam hard gewerkt aan de stroomlijn, met meer dan 600 testuren in de windtunnel.

Net als de Insignia trekt deze Astra de kaart van de technologie, met een onderstel dat voorzien is van adaptieve schokdempers (FlexRide), een camera die de verkeerssignalisatie kan lezen (Opel Eye) en variabele koplampen met bochtverlichtingsfunctie die zich aanpassen aan de weg- en de lichtomstandigheden (AFL+). Ook de voorstoelen zijn bijzonder. Volgens het Duitse merk zijn ze ergonomisch en werden ze ontworpen om de inzittenden te beschermen en tegelijk comfortabel te zijn door de rug optimaal te ondersteunen.

Onder de motorkap vinden we alleen Euro 5-krachtbronnen (uiteraard, want die norm is verplicht vanaf 1 september). Er zijn in totaal acht benzine- en dieselmotoren verkrijgbaar, met een cilinderinhoud van 1,3 tot 2,0 liter. Aan benzinezijde zijn er vier mogelijkheden, gaande van een 1.4 met 100 pk tot een 1.6-turbo van 180 pk, met daartussenin een 1.4-turbo met 140 pk die de atmosferische 1.8 vervangt. In afwachting van een ecoFlex-versie zal het dieselgamma van de Astra bestaan uit vier common-rails met partikelfilter, gaande van een 1.3 met 95 pk tot een tweeliter van 160 pk. Over de mogelijke komst van een sportieve Astra OPC laat Opel niets los.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten