Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Porsche 911 RSR: voor de achteras

Geschreven door Olivier Duquesne op 16-11-2016

Porsches nieuwe race-GT, de 911 RSR, gebruikt een atmosferische zescilinder. Maar die motor is naar voren geduwd, tot voor de achteras, zodat hij centraal achterin ligt.

Het is bevestigd: de nieuwe Porsche 911 RSR neemt afstand van de in achteroverhang ingebouwde motor. Deze 911 voor de racerij heeft een motor die zo ver naar voren is verplaatst dat hij op de achteras ligt. Die opstelling centraal achterin hangt samen met de keuze voor een brede diffuser. De atmosferische 4.0-zescilinder ontwikkelt 510 pk en wordt gecontroleerd door een sequentiële zesversnellingsbak met een carter in magnesium. De bestuurder van de achterwielaandrijver schakelt via hendels aan het stuur. Bovenop de diffuser die de boxermotor naar voren heeft gedwongen, hebben de ingenieurs van Porsche de stroomlijn nog verder verfijnd met een achterspoiler die is geïnspireerd op die van de LMP1 919 Hybrid.

Anticrashradar

De GT is uitgerust met een rijhulpsysteem om aanrijdingen met andere concurrenten te vermijden. Zijn crashpreventieradar « Collision Avoid System » herkent snellere LMP-prototypes, zelfs in het donker. Verder wordt de veiligheid van de coureur vergroot door een nieuwe veiligheidskooi en een nieuwe kuipstoel met vaste verankering in het chassis. Maar de technici kunnen de stoel uiteraard wel aanpassen aan de lichaamsbouw van de coureur. Volgens Porsche laat ook de ophanging zich sneller en gemakkelijker regelen.

Wereldwijd

De Porsche 911 RSR zal deelnemen aan competities over de hele wereld. Hij rijdt dan ofwel in de kleuren van de renstal die hem inzet, ofwel met het nieuwe zwart-wit-rode design van het officiële team met het silhouet van het Porsche-logo als je van uit de lucht kijkt. De constructeur neemt met een eigen renstal deel aan het FIA World Endurance Championship (WEC), met onder meer de 24 Uren van Le Mans. De GT wordt bovendien ingeschreven in het Amerikaanse IMSA Weathertech Championship. De nieuwe 911 RSR beleeft zijn racedebuut trouwens op 28 en 29 januari 2017 in Daytona.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten