Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Porsche 911 Turbo en Turbo S

Geschreven door Olivier Duquesne op 03-05-2013

De 991-generatie van de Porsche 911 wordt uitgebreid met de nieuwe 911 Turbo en Turbo S, die beschikken over vierwielaandrijving en achterwielsturing. Daarnaast pakken ze ook uit met een variabele stroomlijn.

De nieuwe Porsche 911 Turbo en 911 Turbo S worden aangedreven door de rechtstreeks ingespoten zescilinder-boxer van 3,8 liter met respectievelijk 520 en 560 pk, allebei gekoppeld aan de gerobotiseerde versnellingsbak met dubbele koppeling en zeven verhoudingen PDK. Een stop-startsysteem is standaard, waardoor Porsche een gemengd normverbruik van 9,7 l/100 km kan voorleggen. Met het optionele Sport Chrono Plus-pakket trekt de 911 Turbo in 3,2 seconden op van 0 tot 100 km/h. De 911 Turbo S doet er met hetzelfde pakket 0,1 seconde minder lang over. De topsnelheid bedraagt 318 km/h.

De belangrijkste innovaties van de 911 Turbo hebben betrekking op het onderstel. De nieuwe vierwielaandrijving met een elektrisch gestuurde lamellenkoppeling en waterkoeling is standaard. De achterwielen sturen actief mee om het bochtgedrag te optimaliseren. Tot 50 km/h draaien ze in tegengestelde richting als de voorwielen. Boven de 80 km/h draaien de achterwielen in dezelfde richting als de voorwielen. Verder hebben deze '991' Turbo's een variabele stroomlijn, dankzij een pneumatisch gestuurde voorspoiler uit drie delen en een uitklapbare achterspoiler die eveneens drie standen kan innemen.

De optielijst van de 911 Turbo en Turbo S is erg gevarieerd. Zo kan het standaardaudiosysteem van Bose vervangen worden door een hifisysteem van Burmester. Qua rijhulpmiddelen biedt Porsche een adaptieve snelheidsregelaar met afstandsradar, die gekoppeld kan worden aan een verkeersbordenherkenning. De Porsche 911 Turbo en Turbo S worden in september op de markt gebracht en zullen respectievelijk 166.012 en 199.771 euro kosten.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten