Samenvatting Porsche Macan GTS
- Refereert aan de 904 GTS uit 1963
- Specifieke designdetails in het zwart
- Met 10 mm verlaagde sportophanging
- Infotainment met Track Mode-menu
- Tot 571 pk sterk, bijna 1.000 Nm koppel
- Vanaf 106.800 euro (België)
En dat is vijf. Bovenop de (naamloze) basisversie, de Macan 4, de Macan 4S en de Macan Turbo voegt Porsche deze GTS aan het gamma toe. En ook die refereert aan de Porsche 904 GTS uit 1963, al was dat een compacte racewagen en geen elektrische SUV.

Track Mode
Je herkent de Macan GTS aan zijn specifieke, in het zwart uitgevoerde designdetails. Porsche monteert ook een met 10 millimeter verlaagde PASM-luchtvering (met Porsche Torque Vectoring Plus op de desgewenst meesturende achteras) en biedt je de keuze tussen velgen van 21 duim (Macan Design) en 22 duim (RS Spyder). Er worden ook twee nieuwe lakkleuren toegevoegd: Carmine Red en Lugano Blue.

Het interieur van de Porsche Macan GTS hult zich in Race-Tex, een synthetisch microvezelmateriaal dat vergelijkbaar is met Alcantara. Contrasterende stiksels in de koetswerkkleur en carboninleg op het dashboard versterken de sportieve vibe die bij de badge hoort. Het infotainmentsysteem krijgt het Track Mode-menu dat we kennen van de Taycan.
Overboost
De GTS gebruikt twee elektromotoren met een systeemvermogen van 516 pk (571 pk in overboost) en een maximumkoppel van 995 Nm. De sprint van 0 naar 100 km/u vraagt 3,8 seconden (13,3 seconden voor de 0 naar 200 km/u) en de topsnelheid bedraagt 250 km/u.

De Macan GTS gebruikt een batterijpakket met een accucapaciteit van 100 kWh, wat de elektrische Porsche een rijbereik van 596 kilometer oplevert. Dankzij zijn 800V-architectuur kan deze SUV snelladen aan maximaal 270 kW, zodat dik 20 minuten volstaan om de batterij weer op 80% van zijn kunnen te brengen.
De Porsche Macan GTS kan je nu bestellen en dat vanaf 106.800 euro (inlcusief btw). De eerste leveringen zijn gepaland voor het begin van 2026.