Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Range Rover Sport SVR, een Brit met temperament

Geschreven door Olivier Duquesne op 11-08-2014

Land Rover heeft alle details losgelaten over de Range Rover Sport SVR, een 550 pk sterke afgeleide van de SUV. De offroader sprint naar 100 km/h in 4,7 seconden en zet een indrukwekkende tijd neer op de Nürburgring.

De Range Rover Sport SVR is de krachtigste in serie gebouwde Land Rover ooit. Het SVR-logo zullen we binnenkort trouwens nog op sportieve afgeleiden van andere producten van de constructeur tegenkomen. De terreinwagen kreeg een herwerkt chassis en, vooral, een 5.0-V8 die met een compressor is opgevoerd tot 550 pk en 680 Nm. De vier wielen worden permanent met dit koppel gevoed via een ZF-achttrapsautomaat. Om de klank te versterken, krijgt de SVR een actieve uitlaat in twee trappen met elektronisch gestuurde kleppen.

Ondanks de uitgesproken sportieve roeping blijft de Range Rover Sport SVR een offroader, dankzij vierwielaandrijving en een reductiebak met korte verhoudingen, luchtvering en de elektronische terreinhulp Terrain Response. Land Rover belooft een maximale waaddiepte van 85 centimeter. Standaard staat hij op 21-duimvelgen met vierseizoensbanden en als optie kan de klant voor extra sportieve 22-duimers gaan van Continental (SportContact 5), die echter wel de terreincapaciteiten wat verminderen.

De agressieve stijl van de sportieve SUV, die dit weekend wordt onthuld tijdens de Pebble Beach-elegantiewedstrijd (15 augustus), heeft voordelen voor zowel de koeling als voor de stroomlijn. Met zijn extra sterke bewapening kan de SVR naar 100 km/h spurten in 4,7 seconden en haalt hij een elektronisch begrensde topsnelheid van 260 km/h. Een racer die goed vastgesnoerd zat in zijn sportieve stoelen wist hem in 8 minuten en 14 seconden rond de Nürburgring te jagen, wat eerder de tijd van een sportcoupé dan van een SUV is.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten