Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Officieel: Renault Kangoo E-Tech Electric (2023)

Verwachte lancering : 01-01-2023

Geschreven door Olivier Duquesne op 12-10-2022

Ook de personenwagenversie van de Kangoo gaat de elektrische toer op. Renault heeft zelfs een extraatje toegevoegd aan de elektrische versie: een verschuifbare achterbank op rij 2. En dus een grotere koffer.

Net als van de vorige generatie is ook van de huidige Renault Kangoo een volledig elektrische versie te krijgen. Die Renault Kangoo E-Tech Electric is nu ook beschikbaar als personenwagenversie voor particulieren. Hij heeft een motor van 90 kW (120 pk) en 245 Nm en een accu van 45 kWh. De constructeur heeft al een WLTP-bereik van 285 km aangekondigd (in afwachting van homologatie). De elektrische Kangoo heeft een conventioneel hydraulisch remsysteem, aangevuld met een regeneratief systeem met 3 niveaus (B1, B2, B3). Daarnaast zijn er 6 modi voor het energiebeheer en het rijden.

Officieel: Renault Kangoo E-Tech Electric (2023)

Opladen

De Kangoo E-Tech Electric heeft standaard een AC-lader van 11 kW en een DC-snellader van 80 kW. Een AC-lader van 22 kW is als optie verkrijgbaar. Aan een snellader kan de auto in 30 minuten tot 170 km bereik terugwinnen. Thuis, aan een wallbox van 7,4 kW, duurt het 6 uur om van 15 naar 100% te gaan. De lithium-ionbatterij heeft een garantie van 8 jaar en 160.000 km voor een capaciteit van 70%. Ze is opgebouwd uit 8 onafhankelijke modules, zodat ze kan worden hersteld zonder volledig te moeten worden vervangen.

Officieel: Renault Kangoo E-Tech Electric (2023)

Meer koffer

De Renault Kangoo op benzine of diesel heeft een bagageruimte van 775 liter onder de hoedenplank. Voor de elektrische versie is dat 850 liter, dankzij de verschuifbare achterbank en een iets hoger bagagescherm. De stoelen bieden drie echte plaatsen voor volwassenen en kinderen (maar geen Isofix-bevestiging voor de middelste plaats). Met de achterste plaatsen neergeklapt bedraagt het totale laadvolume 2.500 liter, maar de vloer is dan wel niet vlak. In het interieur is er voorin een lade van 49 liter, naast tal van aflegvakken en opbergruimtes. En alsof dat nog niet genoeg is, kunnen de dakrails in een handomdraai worden omgebouwd tot dragers voor een dakkoffer

Officieel: Renault Kangoo E-Tech Electric (2023)

Warmtepomp

De airco van de Kangoo E-Tech Electric heeft standaard twee zones en een warmtepomp om de actieradius niet in het gedrang te brengen en tegelijkertijd een goede verwarming of koeling van de passagiersruimte te garanderen. Het systeem presteert het best in een temperatuurbereik tussen -15 en +15°C. In deze omstandigheden kan het tot 85 km bereik behouden in vergelijking met een conventioneel systeem. Eveneens om in de winter elektrische energie te besparen is de auto uitgerust met verwarmbare voorstoelen en een dito stuurwiel en voorruit. De Kangoo E-Tech Electric wordt geproduceerd in Maubeuge (Frankrijk), vlak bij de Belgische grens.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten