Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Roewe i5: omgekeerde omschakeling

Geschreven door Jean-François Christiaens op 17-09-2018

Het gebeurt zo zelden dat het zeker het vermelden waard is: De Roewe Ei5 begon zijn carrière als zuiver elektrische auto, maar komt er nu ook met een verbrandingsmotor en heet dan i5.

In China kent de compacte elektrische break Roewe Ei5 een groot succes. Roewe, een merk van de Chinese SAIC-groep dat veel inspiratie zoekt bij het oude merk Rover, stelt vandaag echter toch een versie met benzinemotor voor van het model om zijn klantenbestand nog uit te breiden. Het model heet dan niet langer Ei5 maar ‘gewoon’ i5 en heeft ook een nieuw berlinekoetswerk.

Technisch gezien is de i5 nog steeds toegespitst op de Chinese markt, met zijn atmosferische 1.5 van 116 pk en 142 Nm. Roewe heeft ook een turboversie van die motor met 169 pk en 250 Nm. De klant krijgt de keuze tussen een manuele zesversnellingsbak of een gerobotiseerde zevenbak met dubbele koppeling. De i5 berline is 4,60 meter lang en heeft een wielbasis van 2,68 meter, terwijl zijn design eerder klassiek en braaf is.

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten