Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Singer 911

Geschreven door Olivier Duquesne op 17-03-2011

Het Californische tuningbedrijf Singer herinterpreteerde de mythische 911. De retrolook uit de jaren zeventig-tachtig wordt gecombineerd met de techniek uit de recentste Porsches.

Singer koestert een zekere nostalgie voor de 'echte' 911-generaties uit de jaren 1969 tot 1989. Toch geeft de Californische tuner de voorkeur aan het moderne rijcomfort en hedendaagse techniek. Zo kwam het bedrijf op het idee oude modellen te recupereren, ze volledig te ontmantelen en ze te verbeteren met elementen uit recentere generaties. Als basis heb je een 911, of een karkas daarvan, van voor 1994. Vervolgens kan het werk beginnen.

Om te beginnen krijgt de Singer 911 een tweede huid aangemeten in koolstofvezel. Daardoor verbetert de stijfheid en blijft het totale gewicht beperkt tot 1090 kg. Zowat overal worden koetswerkpanelen vervangen: vleugels, bumpers, motorkap, motorsteun, dak, spoilers en zijpanelen. Het chassis krijgt een Bilstein-ophanging en het remsysteem bestaat uit Brembo-remklauwen met vier zuigers die zich vastbijten in schijven van de 917 en 930, verborgen achter zeventienduimvelgen.

De aandrijving van de 2+2 coupé wordt verzorgd door de 3,6 liter grote luchtgekoelde flat-six uit de 993 van 1990. Singer herwerkte evenwel het motorblok met huisbereide onderdelen of originele Porsche-wisselstukken, zoals de oliepomp van de recentste GT3. De zescilinder is verkrijgbaar in drie versies van 3,6 tot 3,9 liter en met een vermogen van 300 tot 425 pk. De Getrag vijfversnellingsbak uit de 964 staat in voor de overbrenging. Als optie is ook de zesbak uit de 993 verkrijgbaar. De krachtigste versie sprint van 0 naar 100 km/h in 3,9 seconden en van 0 naar 160 km/h in 8,5 seconden. De topsnelheid bedraagt 275 km/h.

De personaliseringsmogelijkheden zijn uitgebreid, van Fuchs-velgen tot een verstelbare spoiler die moet lijken op de legendarische eendenbek van de 2.7 RS. Ook in het interieur is zowat alles mogelijk. De Singer kan zelfs uitgerust worden met de meest recente multimediasnufjes, zoals een navigatiesysteem en Bluetooth... of kan worden aangekleed in de stijl van weleer. De prijs wordt uiteraard 'à la carte' bepaald, maar reken toch zeker op minimaal 200.000 dollar, oftewel 140.000 euro.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten