Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Škoda Scala: eerste details

Verwachte lancering : 01-02-2019

Geschreven door Olivier Duquesne op 24-10-2018

Het koetswerk van de Scala schuilt nog achter camouflagetape, maar Škoda onthult wel een heleboel informatie over de opvolger van de Rapid Spaceback.

Bouwend op het A0 MQB-platform van de Volkswagen-groep combineert de Škoda Scala een lengte van 4362 mm met een wielbasis van 2649 mm. Ondanks zijn compacte hatchbackkoetswerk zou hij bijna evenveel ruimte bieden als de Octavia. Bovendien heeft zijn koffer een laadvolume van 467 liter, die oploopt tot 1.410 liter wanneer je de achterbank wegplooit. De vijfdeurs schuwt moderne connectiviteit of geavanceerde technologie evenmin, zoals blijkt uit bijvoorbeeld de digitale cockpit. Škoda zal verschillende rijhulpsystemen aanbieden, zowel passief als actief. Al zullen ze niet allemaal tot de basisuitrusting behoren. Wel standaard: de paraplu in de deur en de ijschraper in het brandstofluik.

Motoren

Onder de motorkap van de Scala stelt Škoda vijf oplossingen voor:

  • De 1.0 TSI, een drukgevoede driecilinder op benzine van 95 of 115 pk. Die laatste komt desgewenst met de DSG-7.
  • De 1.5 TSI, een drukgevoede viercilinder op benzine van 150 pk. Ook hier komt de DSG-7 als optie.
  • De 1.6 TDI, een dieselkrachtbron die de Euro 6d Temp-norm haalt dankzij een SCR-katalysator met AdBlue en dankzij een dieselpartikelfilter. Eveneens optioneel verkrijgbaar met DSG-7.
  • De 1.0 G-Tec, die draait op CNG. Enkel met manuele zesversnellingsbak.

Alle benzinemotoren zijn uitgerust met een partikelfilter. Optioneel komt de Scala met een sportchassis, dat uitgerust is met een adaptieve demping.

 

Web Editor - Specialist Advice

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten