Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Subaru Boxer Sports Car Architecture

Geschreven door Olivier Duquesne op 07-03-2011

Op het salon van Genève onthulde Subaru de "Sports Car Architecture" die de basis vormt van een toekomstige sportieve coupé. Die wordt op dit moment samen met Toyota ontwikkeld krijgt achterwielaandrijving.

Industriële partners Toyota en Subaru werken samen aan een sportief model. Terwijl Toyota op het salon van Genève al de coupé FT-86 II conceptcar presenteerde, focust Subaru zich op de architectuur die rond de atmosferische tweeliter boxermotor van de sportieveling komt. Een zeer opvallende element is de erg lage inplanting van de motor, lager zelfs dan ze bij Subaru gewoon zijn. Daardoor zakt het zwaartepunt van de auto en konden de ingenieurs de motor meer in het midden van het chassis inplanten.

Ook opmerkelijk is de afwezigheid van de vierwielaandrijving. De Japanse constructeur verlaat zo zijn beruchte symmetrische principe ten voordele van achterwielaandrijving. Voor een auto met sportieve ambities is die keuze ook logischer. We vestigen ook nog de aandacht op de voortrein met pseudo-McPhersons en de multilink achteras. Volgens Subaru is de sportieveling 4,20 meter lang, met een wielbasis van 2,57 meter, een breedte van 1,77 meter en een hoogte van 1,27 meter. De sportieve coupé van Subaru en Toyota gaat vanaf 2012 in productie.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten