Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Subaru Impreza

Geschreven door Olivier Duquesne op 21-04-2011

Op het salon van New York heeft Subaru een herziene versie van de Impreza voorgesteld, weliswaar met Amerikaanse specificaties. De berline, verkrijgbaar als vier- en vijfdeurs, kreeg een bravere look dan voordien.

De Subaru Impreza krijgt een nieuw gezicht. Op het salon van New York heeft het Japanse merk de vier- en vijfdeursvarianten in hun Amerikaanse uitvoering gepresenteerd. De lijnen zijn eerder universeel met een braaf profiel voor het drievolumekoetswerk. De sportieve erfenis laat zich zien in de gedrongen zijkant en de gespierde wielkasten. Maar de fans van het merk zijn meer geïnteresseerd in de techniek dan in de stijl. Subaru heeft niets van zijn symmetrische eigenheden laten vallen: een boxermotor en vierwielaandrijving.

De motor die in de VS voorgesteld werd is een boxer van de derde generatie die de 2.5 vervangt die tot nu op de Amerikaanse markt aangeboden werd. De atmosferische tweeliter-viercilinderboxer (1.995 cc) met 150 pk en 200 Nm werd volledig hertekend met een compacte verbrandingskamer. Zijn ontwerp maakt hem opmerkelijk zuinig: ongeveer 6,0 l/100 km. De boxer is gekoppeld aan een continu variabele transmissie, genaamd Lineartronic. In Europa mogen we ons aan een dieselboxer verwachten.

De nieuwe vierdeurs Impreza wordt een beetje groter. In VS-trim is hij 4.580 millimeter lang. De vijfdeurs daarentegen behoudt zijn lengte van 4.415 millimeter. De wielbasis van beide varianten is evenwel met 25 millimeter gegroeid naar 2.645 millimeter. De breedte blijft 1.740 millimeter. In de hoogte verliest hij 10 millimeter en komt hij zo op 1.465 millimeter. In het interieur is de generatiesprong genomen met een nieuw instrumentenpaneel, een herziene console, een nieuw multifunctioneel driespakig stuurwiel en hogere stoelen. Vanuit praktisch oogpunt zien we dat de achterbank nog altijd in twee delen (60:40) neerklapt.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten