Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Nieuwe Suzuki S-Cross speelt op veilig

Verwachte lancering : 01-01-2022

Geschreven door Olivier Duquesne op 25-11-2021

De derde generatie van de Suzuki S-Cross verpakt gekende technologie in een opgefrist SUV-jasje.

De derde generatie van de Suzuki (SX4) S-Cross is een feit. En in tegenstelling tot de Swace en de Across hebben we niet te maken met een Toyota-kloon. De afmetingen van het koetswerk zijn hetzelfde gebleven; ook de nieuwe Suzuki S-Cross is 4,3 meter lang en beschikt over een wielbasis van 2,6 meter. Aanvankelijk denk je met een facelift te maken te hebben, tot je voorbij het nieuwe frontje en de hertekende achterklep kijkt en ziet dat het koetswerk volledig nieuw is. Let bijvoorbeeld op het derde zijruitje, dat een andere vorm krijgt dan op de vorige Suzuki S-Cross. Ook de kenmerkende nerf op de flanken is verdwenen op het nieuwe model.

Nu, groot zijn de visuele wijzigingen niet. Ook binnenin niet. Het interieur krijgt een nieuw dashboard met nieuw multimediascherm, maar opnieuw krijg je de indruk dat het eerder een update betreft. Dat wordt bevestigd door het bekend in de oren klinkende laadvolume van de koffer. De Suzuki S-Cross slikt tot 430 liter aan bagage, met neergeklapte achterbank heb je tot 1.230 liter tot je beschikking. De grootste progressie maakt deze SUV met zijn comfort- en veiligheidsuitrusting, die een stuk genereuzer wordt dan bij zijn voorganger.

2022 Suzuki SX4 S-Cross

AllGrip

De technische basis van de nieuwe is die van de vorige Suzuki S-Cross. Hetzelfde onderstel met dezelfde ophanging, al werd het een en het ander wel opgewaardeerd om de rij-ervaring wat te verbeteren. Nog geen hybride, laat staan elektrische motorversies voor de nieuwe Suzuki Cross. Deze SUV wordt immers aangedreven door de mildhybride 1,4-liter op benzine die vorig jaar geïntroduceerd werd.

Deze door een starter-generator op 48 volt ondersteunde BoosterJet Smart Hybrid stuurt een vermogen van 130 pk en een maximaal koppel van 235 Nm naar de voorwielen. Tenzij je voor de AllGrip-versie met vierwielaandrijving zou opteren. Je houdt de keuze tussen een manuele en een automatische zesversnellingsbak. Omdat de Suzuki S-Cross slechts 1.195 kilogram op de weegschaal zet, zijn de prestaties schappelijk. De sprint van 0 naar 100 km/u vraagt 9,5 seconden en de topsnelheid bedraagt 195 km/u, het gemiddelde normverbruik schommelt tussen de 5,3 (voorwielaandrijving, handbak) en de 6,1 l/100 km (vierwielaandrijving, automaat).

De nieuwe Suzuki S-Cross zou nog eind 2021 te bestellen zijn.

2022 Suzuki S-Cross Hybrid 48V

 

 

 

Web Editor - Specialist Advice

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten