Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Toyota Aygo

Geschreven door Olivier Duquesne op 04-03-2014

Als laatste lid van het trio 108/C1/Aygo heeft de Toyota gewacht tot de opening van het salon van Genève om zich helemaal vrij te geven. De Japanse variant onderscheidt zich van zijn Franse neven door zijn look.

Om het verschil te maken met de Citroën C1 en de Peugeot 108 wil de Toyota Aygo zijn Japanse karakter in de verf zetten met een stijl waarvoor hij inspiratie haalde uit de 'J-Playful'-cultuur van de Japanse jeugd. Bovendien pakt hij uit met een dak dat voorzien is van twee bulten, al is hij net als zijn Franse neven verkrijgbaar met een stoffen schuifdak. In tegenstelling tot de 108 en de C1 houdt de Toyota het uitsluitend bij de 1.0 VVTi-driecilinder van 69 pk, verkrijgbaar met een gerobotiseerde versnellingsbak en in een Eco-variant die een gemengd normverbruik kan voorleggen van 3,9 l/100 km.

Toyota monteerde op zijn stadsauto van 3.455 millimeter standaard 'poly-elliptische' halogeenkoplampen, die verder en breder zouden schijnen. Binnenin vinden we het multimediasysteem X-Touch, dat werkt met een aanraakscherm van 7 duim en vijf grote icoontjes gebruikt om door de menu's te bladeren. Met MirrorLink is het ook mogelijk om de functies en compatibele apps van je smartphone op het scherm te toveren. Ten slotte wordt het scherm ook gebruikt voor de standaard achteruitrijcamera.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten