Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Volkswagen Sharan

Geschreven door Olivier Duquesne op 01-03-2010

Volkswagen heeft in Genève zijn nieuwe Sharan onthuld. De eenvolumer met zeven plaatsen is gegroeid tot bijna 5 meter lang, maar werd ook moderner en zuiniger.

De Volkswagen Sharan is volledig vernieuwd. De grote eenvolumer van het Duitse merk kan tot zeven inzittenden vervoeren. Binnenin zouden de stoelen makkelijk te moduleren moeten zijn, aldus de constructeur. Dat systeem werd trouwens EasyFold gedoopt. In vergelijking met de oude generatie wordt de nieuwe Sharan 22 centimeter langer, waardoor hij nu 4,85 meter meet. Hij werd ook 9,2 centimeter breder (1,90 meter). De hoogte neemt echter met 1,2 centimeter af, tot 1,72 meter. De koffer heeft een volume van 711 liter onder het bagagescherm (in vijfzitsconfiguratie). Met een beschermingsnet bedraagt het volume tot tegen het dak 1.167 liter. En als je de tweede stoelrij neerklapt, wordt dat zelfs 2.297 liter.

De derde generatie van de Sharan zal op heel wat uiterst moderne uitrusting kunnen rekenen, zoals de functie Light Assist, die automatisch de grootlichten in- en uitschakelt afhankelijk van de omstandigheden. Het systeem kan worden gecombineerd met de optionele xenon- en ledlichten. Verder beschikt de eenvolumer over een waaier aan airbags en kan hij uitgerust worden met de dynamische onderstelcontrole DCC en een hoogteregeling.

De derde generatie van de Sharan is ook mee met zijn tijd op het vlak van brandstofverbruik, want de 2.0 TDI van 140 pk (die in België zo goed als zeker zal worden teruggeschroefd tot 136 pk) is tevreden met 5,5 liter diesel per honderd kilometer. De drie andere motoren bij de lancering zullen de 2.0 TDI van 170 pk en de benzinemotoren 1.4 TSI (150 pk) en 2.0 TSI (200 pk) zijn. Van die eerste wordt in België waarschijnlijk een 163 pk-variant verkrijgbaar, terwijl de laatste standaard wordt geleverd met de DSG-versnellingsbak die als optie besteld kan worden op de andere versies. De motoren tot 170 pk zijn standaard voorzien van een stop-startsysteem. Na de voorstelling van het nieuwe model in Genève is het wachten tot de zomer voor het bij de dealer zal staan.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten