Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Hier is de nieuwe, sowieso stekkerloze Volkswagen T-Roc (2025)

Geschreven door Frédéric Kevers op 27-08-2025

Met de tweede generatie van de VW T-Roc probeert Volkswagen een nieuw hoofdstuk in het succesverhaal van deze SUV te schrijven. Aan het recept wordt niet geraakt, al zijn er wel wat andere accenten.

Samenvatting VW T-Roc (2026)

  • Tweede generatie
  • MQB Evo-platform
  • Wat langer, iets ruimer
  • Als MHEV en HEV, niet als PHEV
  • Geen Cabrio meer, wel een R-variant

Hoewel de VW T-Roc inmiddels sinds 2017 meedraait en de concurrentie de afgelopen 8 jaar er enkel steviger op geworden is, verkoopt deze SUV nog steeds als zoete broodjes. Sinds zijn debuut wist Volkswagen meer dan 2 miljoen exemplaren te slijten. Het hoeft dan ook niet te verwonderen dat Wolfsburg bij de conceptie van de tweede generatie een wat voorzichtige evolutie verkoos.

2025 Volkswagen T-Roc

Wat groter, iets ruimer

De nieuwe T-Roc bouwt niet alleen op de gekende bouwstenen, ook het koetswerkontwerp van de tweede generatie oogt erg vertrouwd. De neuspartij werd wat forser, terwijl het profiel net wat slanker oogt. Bij Volkswagen zijn ze vooral trots op de verlichte VW-logo's op zowel de neus als de bips.

VW T-Roc SUV 2026

In vergelijking met zijn voorganger is deze Volkswagen 12 centimeter langer (nu 4,37 meter lang), die wielbasis groeit met een kleine 3 centimeter. Dat groeistuipje zorgt voor wat meer ruimte achterin, zowel op de achterbank als in de koffer: had laadvolume bedraagt nu 475 liter, een eerder beperkte toename van 30 liter.

Eenvoudig, maar slim

Het interieur van de nieuwe VW T-Roc houdt het strak en eenvoudig, al belooft Volkswagen wel een serieuze kwaliteitsinjectie middels zachte materialen, beklede oppervlakken en hoogwaardige stoffen. Bovenop het dashboard staat het infotainmentsysteem met aanraakdisplay van 12,9 inch.

2025 Volkswagen T-Roc

Net zoals op de Tiguan en de Tayron komt ook de nieuwe T-Roc met zogeheten Driving Experience Control, een draai- en drukknop waarmee je de meest "essentiële" functies (zoals het volume en de... sfeerverlichting) regelt. Volkswagen introduceert ook een head-updisplay met projectie, ErgoActive-stoelen met 14-voudige verstelling en Travel Assist met semi-autonome rijstrookwissel.

Enkel hybride

De nieuwe T-Roc debuteert met een mildhybride aandrijflijn: de aan een DSG-zevenbak gehangen 1.5 eTSI 48V, verkrijgbaar met 116 pk (220 Nm) en met 150 pk (250 Nm). Later volgen er nog hybride versies, die 136 of 170 pk sterk zouden zijn. Van PHEV-stekkervarianten spreekt Volkswagen niet, ook van TDI-dieselmotoren is inmiddels geen sprake meer.

VW T-Roc SUV 2026

Volkswagen belooft ook een sportieve R-versie van de T-Roc, met 2.0 TSI en 4Motion. Maar de nochtans geslaagde Cabriolet-variant krijgt geen opvolger. De lancering staat nog op de planning voor het einde van 2025.

Web Editor

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten