Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nostalgie / Jaguar bouwt de XK 3.8 weer uit de sixties

Geschreven door Olivier Duquesne op 28-06-2020

De XK 3.8-motor zat onder de motorkap van talloze Jaguars van 1958 tot 1968. De Classic-afdeling bouwt het blok opnieuw volgens de originele specifiacties om oude motoren te kunnen vervangen.

Het is nu mogelijk om een identiek vervangstuk te vinden voor de originele XK 3.8 zes-in-lijn van de Jaguar XK150, XK150 S, MkIX, Mk2, MkX, E-Type Series 1 en Type S. Jaguar Classic is de uitdaging aangegaan om deze motor van 223 pk (164 kW) tot 269 pk (198 kW) opnieuw te bouwen die bekend stond voor zijn betrouwbaarheid. De XK 3.8 met een blok uit de 21e eeuw zal dankzij de knowhow van de constructeur conform zijn met de oude blokken. Klanten die kunnen bewijzen dat ze eigenaar zijn van de auto, met de nodige documenten, hebben het recht om het originele serienummer te behouden. Al zal er een asterisk bij staan om aan te tonen dat het om een vervangexemplaar gaat. Lukt dit niet, dan zal de klant zich tevreden moeten stellen met een nieuw serienummer dat niet van de jaren '50 of '60 komt.

Web Editor - Specialist Advice

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten