Onder de Works V8-noemer kon de Land Rover Classic Defender de jongste jaren een heleboel restomodachtige varianten verwelkomen. En dankzij het Works Bespoke-programma worden die geïsoleerde projecten nu echt gestroomlijnd. Geen gelimiteerde Daktari, Islay of Trophy meer, voortaan is de klant echt koning. Je kan kiezen uit alle laktinten uit de Heritage-, de Contemporary-, de Premium- en SV Metallic-assortimenten, die je kan combineren met een heleboel designdetails en off-roadaccessoires. Ook binnenin kan je alle kanten op, inclusief moderne multimediatoepassingen.
Aan de basis wordt net geraakt: Land Rover Works Bespoke begint nog steeds met een grondig gerestaureerde Defender - een 90 of een 110 die gebouwd werd tussen 2012 en 2016. Ze krijgen een aangepaste ophanging (met verbeterde remmen) en een atmosferische V8-krachtbron: een 405 pk en 515 Nm sterke 5 liter-krachtbron die schakelt via een ZF-achttrapsautomaat. De korte overbrenging zorgt ervoor dat de sprint van 0 naar 100 km/u niet meer dan 6 seconden hoeft te duren, maar ook dat de topsnelheid blijft hangen op een 170 km/u.
Prijskaartje van zo'n Works Bespoke Land Rover Classic Defender? Reken (omgerekend) op een 225.000 euro voor de 90 en 245.000 euro voor de 110.
