Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nostalgie / Pogea Racing Corvette 1959

Geschreven door Olivier Duquesne op 10-02-2012

De Duitse preparateur Pogea Racing kreeeg een wat aparte opdracht van een gefortuneerde klant: de motor van een Corvette C6 in een C1 uit 1959 lepelen, en de auto en passant volledig moderniseren.

Een eigenaar van een Corvette uit 1959 klopte aan bij Pogea Racing met de vraag om de motor te vervangen door een moderner exemplaar, maar niet aan de originele lijnen van de C1 te raken. De Duitse preparateur verving de oorspronkelijke krachtbron door de LS3-V8 uit de huidige Corvette C6, waarbij hij hem meteen nog opkietelde tot 485 pk (+ 48 pk) en 585 Nm. De achtcilinder geeft dat geweld door aan een manuele vijfversnellingsbak met ceramische koppeling.

De remmen zijn al even modern: de geventileerde en geperforeerde schijven zijn voorin 330 millimeter en achterin 300 millimeter groot, en worden aangegrepen door remklauwen met respectievelijk zes en vier zuigers. Het chassis werd versterkt met een buizenframe, wat niet onverstandig lijkt als je de prestaties ziet: 0 tot 100 km/h in 3,9 seconden en een topsnelheid van 288 km/h. De wielkasten werden verbreed, ook al om de grotere wielen te kunnen huisvesten (maat 9,5J x 18 voorin en 12J x 19 achterin). De velgen zijn geschoeid met Bridgestone Potenza-rubbers in de maat 265/40 en 305/30.

De achterlichten behielden hun oorspronkelijke vorm, maar maken wel gebruik van ledtechnologie. Ook het interieur is een mengeling van oud en nieuw, getuige het navigatiescherm, dat discreet werd ondergebracht in de middenconsole, of de aanwezigheid van een airco. De blinkend rode lak is trouwens geen Chevrolet-kleur, maar eentje van... Ferrari. Prijs van deze transformatie: 225.000 euro, donorauto niet inbegrepen...

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten