Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

prototype / Elextra, een nieuwe rivaal voor Tesla Model S en Porsche Mission E

Geschreven door Laurent Norro op 19-05-2017

Er duiken steeds meer sportieve elektrische berlines op die Tesla en de toekomstige Porsche Mission E in het vizier nemen. De Elextra is volgens Autocar een van de meest ernstige bedreigingen…

De Porsche Mission E is nog niet eens van droom naar werkelijkheid gegaan maar kan naast de Tesla Model S nu al rekenen op een toekomstige rivaal van formaat: de Elextra. Dat is een sportieve elektrische vierdeursberline met 4 zitplaatsen die hallucinante prestaties kan bieden. Robert Palm, de grote baas van Classic Factory (het Zwitserse bedrijf achter dit project) heeft aan onze collega’s van Autocar een paar details onthuld over de berline.

2,3 seconden

Zo hebben we vernomen dat de futuristisch gelijnde berline onder zijn kleedje twee elektromotoren verbergt met een totaalvermogen van 690 pk. Daarmee zou de berline van 0 naar 100 km/h kunnen accelereren in 2,3 seconden en een elektronisch begrensde topsnelheid halen van 250 km/h. De technische fiche van de batterijen is nog niet onthuld, maar ze zouden volstaan om de auto bij een constante snelheid van 100 km/h een rijbereik te geven van 600 kilometer.

Beperkte productie

Uiteraard zal de Elextra om dergelijke prestaties te kunnen halen uitgebreid gebruik maken van koolstofvezel voor het chassis, het koetswerk en de velgen. Daardoor zou het gewicht beperkt moeten blijven. Verder verklapt Palm dat de Elextra gebruik maakt van technologie die wordt aangeleverd door heel wat externe partners (autobouwers?) uit het milieu. Van de eerste Elextra wil Classic Factory slechts 100 exemplaren laten assembleren in Duitsland en die zullen allemaal minstens 400.000 euro kosten.

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten