Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

prototype / Hybrid Kinetic toont zijn SUV’s

Geschreven door Jean-François Christiaens op 21-04-2017

De samenwerking tussen de Chinese constructeur Hybrid Kinetic en de beroemde koetswerkbouwer Pininfarina stopt niet bij de conceptcar H600 van Genève. In Shanghai pakken ze uit met twee SUV’s: de K550 en de K750.

De concept H600 die op het jongste salon van Genève werd onthuld, heeft op zijn zachtst gezegd behoorlijk wat interesse gewekt. En dat is begrijpelijk: deze elegante en statige berline die is ontworpen door Pininfarina is uitgerust met verleidelijke technologie met de naam Hybrid Kinetic Group. Die combineert elektromotoren met een microturbine die de batterijen onderweg kan opladen zoals een rijbereikuitbreider. De bloeiende samenwerking tussen de Chinese en Italiaanse bedrijven is nu bevestigd op het salon van Shanghai. Daar zijn namelijk twee nieuwe gemeenschappelijke conceptcars onthuld: de vijfzits-SUV K550 en zijn grote broer K750, met 7 zitplaatsen.

800 pk en 1.000 kilometer rijbereik

De uitstraling van deze twee grote concepts bevestigt dat Hybrid Kinetic de bedoeling heeft om zijn toekomstige modellen in de hogere segmenten te positioneren. Met wat goede wil zien we er een Volvo XC90 met een Maserati-radiatorrooster in… Op technologisch vlak zijn deze SUV’s echter bijzonder innovatief. Ze nemen namelijk de mechanische basis over die is ontwikkeld voor de vorige conceptcar, de berline H600. De elektromotoren ontwikkelen dus zo’n 800 pk en het rijbereik flirt met de 1.000 km dankzij de microturbine. Het hogere gewicht van de twee SUV’s zal hen ervan weerhouden om de sprint van 0 naar 100 km/h in slechts 2,9 seconden af te leggen zoals de H600 doet, maar toch moeten ze explosief kunnen presteren…

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten