Samenvatting Hyundai G90 Wingback Concept
- Sportieve breakversie van de Genesis G90
- Koetswerk dat 5,1 meter lang is
- Tussen Magma en One Of One
- Aangedreven door een V6-biturbo
- Anticipeert op einde SUV-tijdperk
Het tijdperk van de SUV loopt binnenkort op zijn einde, aldus Genesis' Chief Creative Officer Luc Donckerwolke. En om daarop te anticiperen, komt de Belgische designer met een geweldig initiatief op de proppen. De G90, een door het prestigemerk van Hyundai gebouwde luxelimousine, fungeert immers als basis voor een Wingback gedoopte sportbreak.

Wingback
Volgens Genesis legt de Wingback de link tussen het Magma-sublabel dat de sportiefste modellen van het merk kenmerkt, en het One of One-programma dat unieke creaties bouwt. Wij zien deze met bredere billen, extra spoilerwerk en enorme uitlaatpijpen getooide sportbreak eerder als een oorlogsverklaring aan de Audi RS 6 Avant en de BMW M5 Touring.

Al is dat niet helemaal juist, want gezien de positionering van de Genesis G90 zou je deze 5,1 meter lange Wingback eigenlijk moeten zien als een alternatief voor een Audi RS 8 Avant of een BMW M7 Touring. Maar die bestaan dus niet. Ook deze Wingback is niet meer dan een designstudie, aan de aandrijving - een door twee turbo's opgezweepte V6 - worden nauwelijks woorden vuilgemaakt.
Met al die SUV's zou je bijna vergeten hoe geweldig een grote break met een sportieve uitrusting en een dikke motor eruit kan zien. Nu nog een productieversie, en lanceer die dan ook meteen in Europa.