Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

prototype / Zo bouwt Hyundai een Audi RS 6 Avant

Geschreven door Klaas Janssens op 15-12-2025

De Genesis Wingback is de Audi RS 6 Avant volgens Hyundai. Want binnenkort zijn we SUV's beu, aldus de Koreaanse constructeur.

Samenvatting Hyundai G90 Wingback Concept

  • Sportieve breakversie van de Genesis G90
  • Koetswerk dat 5,1 meter lang is
  • Tussen Magma en One Of One
  • Aangedreven door een V6-biturbo
  • Anticipeert op einde SUV-tijdperk

Het tijdperk van de SUV loopt binnenkort op zijn einde, aldus Genesis' Chief Creative Officer Luc Donckerwolke. En om daarop te anticiperen, komt de Belgische designer met een geweldig initiatief op de proppen. De G90, een door het prestigemerk van Hyundai gebouwde luxelimousine, fungeert immers als basis voor een Wingback gedoopte sportbreak.

Officieel: Hyundai Genesis G90 Wingback Concept (2025) - RS 6 Avant en M5 Touring opgelet!

Wingback

Volgens Genesis legt de Wingback de link tussen het Magma-sublabel dat de sportiefste modellen van het merk kenmerkt, en het One of One-programma dat unieke creaties bouwt. Wij zien deze met bredere billen, extra spoilerwerk en enorme uitlaatpijpen getooide sportbreak eerder als een oorlogsverklaring aan de Audi RS 6 Avant en de BMW M5 Touring.

Officieel: Hyundai Genesis G90 Wingback Concept (2025) - RS 6 Avant en M5 Touring opgelet!

Al is dat niet helemaal juist, want gezien de positionering van de Genesis G90 zou je deze 5,1 meter lange Wingback eigenlijk moeten zien als een alternatief voor een Audi RS 8 Avant of een BMW M7 Touring. Maar die bestaan dus niet. Ook deze Wingback is niet meer dan een designstudie, aan de aandrijving - een door twee turbo's opgezweepte V6 - worden nauwelijks woorden vuilgemaakt. 

Met al die SUV's zou je bijna vergeten hoe geweldig een grote break met een sportieve uitrusting en een dikke motor eruit kan zien. Nu nog een productieversie, en lanceer die dan ook meteen in Europa.

 

Hoofdredacteur AutoGids

Instagram: @kjanssens_pro

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten