Samenvatting Opel Corsa GSE Concept
- Vooruitblik nieuwe Opel-designtaal en toekomstige Corsa
- Systeemvermogen van 800 pk (uit twee elektromotoren)
- 0-100 in 2 seconden, top van 320 km/u
- Ondanks batterij van 82 kWh slechts 1.170 kg zwaar
- Treedt toe tot de virtuele Vision Gran Turismo-garage
De slechts vier meter lange auto behoudt de basisafmetingen van een Corsa, maar heeft een breder, lager en dus gespierder silhouet. Het nieuwe “Bold & Pure”-design wordt gekenmerkt door strakke lijnen, fijn afgewerkte details en een slanker Opel Vizor met verlicht Blitz-logo, geïntegreerd in de “Opel Compass”-signatuur aan voor- en achterzijde.

Blits
Actieve aerodynamica, waaronder een grote verstelbare achtervleugel en uitschuifbare diffuser, regelt de downforce in functie van de snelheid. De witte carrosserie met gele en zwarte accenten verwijst naar Opel’s racehistorie, terwijl de bicolore velgen (21 inch voor, 22 inch achter) met Goodyear-banden en Bilstein-dempers het sportieve karakter verder versterken.

Het minimalistische interieur heeft een afgeplat stuur met head-up display over de volle breedte van de voorruit, een hangende kuipstoel met zespuntsgordel zorgt ervoor dat de bestuurder de enorme g-krachten de baas blijft.
Blitz
Technisch rust de Corsa GSE op het STLA Small-platform van Stellantis. Twee elektromotoren van elk 350 kW zorgen samen voor 588 kW (800 pk) en 800 Nm koppel, verdeeld over beide assen voor vierwielaandrijving. De sprint van 0 naar 100 km/u duurt slechts 2,0 seconden, de topsnelheid bedraagt 320 km/u. Een tijdelijke boostfunctie voegt 59 kW (80 pk) toe voor vier seconden en staat na 80 seconden weer paraat.

Ondanks zijn 82 kWh-batterij weegt de auto slechts 1.170 kg, mede dankzij het gebruik van lichtgewicht materialen zoals koolstofvezel, kunststof en natuurlijke vezels.
De op de IAA Mobility 2025 in München gepresenteerde Corsa GSE treedt toe tot de virtuele garage van de videogame Gran Turismo 7, zodat iedereen (digitaal) kan proeven van het enorme potentieel dat deze conceptauto belooft. Wij wachten wel op de productieversie...