Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

prototype / Porsche 918 RSR

Geschreven door Olivier Duquesne op 10-01-2011

De in Detroit onthulde Porsche 918 RSR is een rijdend laboratorium. Hij integreert de hybride technologie van de 911 GT3 R Hybrid in een coupé met middenmotor, die sterk lijkt op de 918 Spyder Concept.

De Porsche 918 RSR was een van de meest verwachte auto's op het salon van Detroit, dat zopas zijn deuren opende. De racecoupé zal dienst doen als rijdend laboratorium. Hij verenigt nostalgie met zijn middenmotor en naam, die verwijzen naar de 917, en toekomst, met de technologie van de 911 GT3 R Hybrid. Het design van de coupé is nauw afgeleid van dat van de 918 Spyder, maar zijn monocoque koetswerk doet ook denken aan dat van de 917, onder meer door de rotor op de achterklep en het nummer 22, dat verwijst naar de "korte" 917 die in 1971 de 24 Uren van Le Mans won met Helmut Marko en Gijs Van Lennep aan het stuur.

De benzinemotor is een rechtstreeks ingespoten V8, die bij 10.300 o/m 563 pk levert. De indrukwekkende mechanische accumulator is op de passagiersstoel gemonteerd. Zijn rotor haalt tot 40.000 o/m en werkt als een dynamo. De elektriciteit die hij opwekt, kan maximaal acht seconden lang een extra boost geven via de twee elektromotoren in de voorwielen. Die leveren elk 75 kW, wat een totaal van 150 kW (204 pk) geeft. Als alle motoren samenwerken, heeft de 918 RSR dus 767 pk.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten