Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

prototype / Volkswagen E-Bugster

Geschreven door Olivier Duquesne op 09-01-2012

Volkswagen heeft voor het salon van Detroit een Beetle onder stroom gezet. Bovendien is er voor de show een tweezitscoupé met verlaagd dak van gemaakt. De E-Bugster heeft net zoals de e-Up C-vormige led-dagrijlichten.

In Detroit pakt VW uit met de E-Bugster, een elektrische tweezitsafgeleide van de Beetle. De 85 kW sterke elektromotor kan de moderne Kever naar 60 miles per hour (96 km/h) laten spurten in 10,9 seconden. De lithium-ionbatterijen van 28,3 kWh zouden het zo'n 180 kilometer vol moeten houden. Herladen kan aan een gewoon stopcontact, of in slechts 35 minuten via een snellader. Wanneer de motor onder spanning staat wordt het interieur wit en blauw verlicht.

De concept is 3 centimeter langer en, vooral, 9 centimeter lager dan de standaard Beetle. Die verbouwing was structureel gezien relatief eenvoudig door te voeren, aangezien de ingenieurs al van in het ontwikkelingsstadium van het model rekening hebben gehouden met diverse koetswerkvarianten. Verder neemt hij de C-vormige led-dagrijlichten over van de VW Up, wat een nieuw onderscheidend kenmerk moet worden van Volkswagens elektrische concepts. In het interieur zijn sportstoelen gemonteerd en de middentunnel is gelakt in de kleur van het koetswerk.

Web Editor - Specialist Advice

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten